Share
4 stvari koje je dobro uraditi kada ne možete da zaspite: Sklonite sat, zapišite svoje misli!

4 stvari koje je dobro uraditi kada ne možete da zaspite: Sklonite sat, zapišite svoje misli!

Iako zvuči suludo, onda kada ne možete da zaspite treba da izađete iz kreveta i radite nešto opuptajuće, jer će vas to dovoljno izmoriti i naterati san na oči.

devojka-u-krevetu-nesanica 1

Svima nam je poznat taj osećaj kada se prevrćemo po krevetu, san nam nikako ne dolazi na oči, čini nam se da nikad i neće, a ujutro treba rano da ustanemo. Šta raditi u tim situacijama?

Dva eksperta za spavanje objašnjavaju šta trebba raditi kako bi se što manje vremena provelo u prevrtanju i na koji način treba to vreme iskoristiti onda kada ne možemo da “navedemo” organizam da se uspava.

1. Izađite iz kreveta

Zvuči suludo, ali je zapravo pametno rešenje. Treba da radite nešto tiho i opuštajuće pod slabim svetlom koje dopire iz druge sobe – preporučuje doktorka Šelbi Haris.

“Nikako ne možete zaspati nasilno, a sve dok ostajete u krevetu i trudite se da zaspite, mozak prima sve jači signal da je krevet mesto za budnost, ne za spavanje” – dodaje ona. Na primer, čitajte knjigu ili časopis kako bi vam brže prošlo vreme i kako biste se uspavali.

Sve o hroničnoj nesanici možete pročitati OVDE – zašto nastaje, kako se leči i kada je vreme za lekara!

devojka-u-krevetu-pogled

2. Ne razmišljajte previše

Deo problema kada ne možete da zaspite jeste i što previše mislite o samoj situaciji i njenim posledicama. Morate se opustiti:

“Ponekad ponavljanje mantre može jako da pomogne, poput ponavljanja da ako večeras ne spavate dobro, to će se dogoditi sutra uveče” – kaže doktor Karl Bazil. Ako vam ne pomogne da zaspite, pomoći će vam bar da izgleda manje zastrašujuće i nepodnošljivo.

3. Sklonite sat

Gledanje u sat vas samo podseća kada ste trebali da zaspite i koliko vam je vremena ostalo do buđenja, što izaziva stres.

“Odložite sat tako da iz kreveta ne možete da vidite tačno vreme” – savetuje Bazil. Tako nećete imati vizuelni podsetnik i bez tog pritiska ćete lakše postati pospani.

OVDE otkrijte zbog kojih 8 razloga treba dobro da se naspavate već danas!

nesanica 00000

4. Pišite beleške

Ako ne možete da prestanete da mislite o sutrašnjem sastanku ili prezentaciji, uspravite se, uključite lampu i zapišite svoje misli. “Zapisivanje će vam pomoći da prestanete toliko da se opterećujete, što je, naravno, lakši način da zaspite” – objašnjava Karl Bazil. Uvek držite papir i olovku pored kreveta!

Dodatni savet: Neka vam posteljina uvek bude čista i neka miriše onako kako vi volite, jer će vam taj prijatni osećaj pomoći da se opustite. Takođe, izbegavajte alkoholna pića nekoliko sati pre nego što planirate da idete u krevet, a naročito vino.

A kako način spavanja utiče na pojavu bora, saznajte OVDE.

 

Izvor: kurir.rs