Share
Pet načina da se probudite na vreme!

Pet načina da se probudite na vreme!

Za mnoge jutarnje buđenje i ustajanje iz kreveta predstavlja traumatičnu borbu što baš i nije najbolji početak novog dana.

budjenje 1

Kako se ne bi događalo da novi dan započinjemo kao borbu, moguće je razviti navike koje će nam pomoći oko jednostavnijeg buđenja i ustajanja.

Business Insider donosi pet saveta kako lakše započeti novi dan.

Razvijte noćnu naviku

Pre nego što uradite bilo šta drugo, pobrinite se da u krevet odete rano, kako biste dobili potrebnu količinu sna. Za većinu ljudi, to je otprilike osam sati pre buđenja.

Oni koji pate od nesanice, trebalo bi da razviju redovne navike vezane za odlazak u krevet i spavanje, kako bi se naspavali i bili odmorni. Pokušajte s toplom kupkom ili tuširanjem, zapisivanjem svega što treba sutra da uradite, molitvom ili meditacijom, sve dok se ne počnete osećati pospano.

Važno je održavati redovno vreme odlaska na spavanje i vreme buđenja čak i kad imate slobodne dane, jer to omogućava internom satu u telu da održi redovan ritam, i za uzvrat čini ustajanje lakšim. Ako vam se vreme buđenja stalno menja, telo se oseća kao da je u stalnom stanju „žet lega.

Isključite svu elektroniku

Isključite televizor, kompjuter, laptop, tablet i smatfon 30 minuta do sat vremena pre nego što krenete u krevet. Svetlost sa tih uređaja smanjuje količinu melatonina koji proizvodimo, zbog čega teže zaspimo i održavamo san.

Po pravilu, spavaću sobu koristite samo za spavanje i intimu.

Nemojte zloupotrebiti ‘snooze’

Kada ste se dovoljno naspavali, trebalo bi da počnete da se rastežete nekoliko minuta pre nego što se alarm uopšte uključi. Kada ga isključite, pritisnite ‘snooze’ samo jednom.

Nakon što ste ga odložili, okrenite se prema noćnoj lampi. Pre nego što ustanete pokušajte malo da razmrdate donji deo leđa, tako da kada vam ponovno zazvoni alarm, ustanete odmah iz kreveta bez problema.

Obratite pažnju na temperaturu

Ako imate programirajući termostat, podesite ga tako da vam u sobi 30 minuta pre ustajanja postane toplije. Pospaniji postajemo kada se naša telesna temperatura spušta, a budimo se kada ona raste.

Tokom noći, idealna temperatura je između 18,3 i 20 stepeni, a ujutro oko 22 stepena Celzijusa.

Više svetlosti

Kad ustanete iz kreveta, izložite se što je više moguće svetlu. Ako se sunce diglo, podignite roletne i pustite ga unutra.

Ako sunca još nema, upalite svetlo u sobi. Jarko svetlo pojačava budnost i poboljšava raspoloženje.

 

Izvor: b92.net / prva.rs