Share
5 vitamina koji će vam pomoći da se oslobodite stresa

5 vitamina koji će vam pomoći da se oslobodite stresa

Depresija, uznemirenost, glavobolja ili ozbiljni problemi kao što su srčani napadi, sve to može da izazove stres, naročito svakodnevni, poslovni. Zato pomozite sebi, a najbolje je da počnete od hrane koja oslobađa stres, savetuje Dailymash.

vitamin C

Vitamin C

Studija koja je 1999. godine predstavljena Američkom društvu hemičara pokazala je da vitamin C pomože normalizaciji nivoa hormona koji se oslobađa prilikom stresa i koji uzrokuje mnoge zdravstvene probleme. Ti hormoni se smanjuju samo svakodnevnim korišćenjem namirnica koje sadrže mnogo ovog vitamina,a naroćito konzumiranjem manga, pomorandže, zeleniša i ribizle.

Vitamin A

Ovaj vitamin je dobro poznati antioksidant. Na taj način on pomaže vašem telu da se oslobodi stresa i smanjuje promene u telu koje su izazvane stresom. Jedući hranu bogatu vitaminom A pomažete telu da se bori protiv hormona stresa i da vrati vaše hormone na normalan nivo. Ovaj vitamin sadrži bundeva, riblje ulje, meso, crveni grejpfrut, ribu iverak i jaja.

Vitamin B1

Ovaj vitamin u tolikoj meri oslobađa stres iz vašeg organizma da ga često nazivaju samo’anti-stres vitamin’. On se protiv njega bori na taj način što pomaže vašem telu da proizvodi više adenozin trifosfata. Visok nivo vitamina B1 sadrže svinjetina, obogaćene žitarice i pšenične klice.

Vitamin B6

Poznat i kao piridoksin, on proizvodi dva izuzetno važna hormona za regulisanje raspoloženja. Nedostatak ovog vitamina izaziva stres i depresiju. B6 zapravo pomaže u jedinjenju serotonina. Namirnice koje obiluju ovim vitaminom su šargarepa, semenke suncokreta, škampi, tuna, ćuretina i spanać.

Vitamin B12

Ovaj vitamin je veoma važna komponenta u očuvanju zdrave moždane funkcije. Ne samo da pomaže ljudima da se izbore sa depresijom, već može da spreči demenciju i konfuziju. Nažalost mnogi stariji ljudi pate od nedostatka ovog vitamina, naročito vegeterijanci i vegani, kao i osobe koje imaju anemiju i gastrološke probleme. Stariji nemaju dovoljno sone kiseline u stomaku što sprečava apsorbovanje B12, a vegani ga nemaju jer se nalazi prevashodno u proizvodima životinjskog porekla. Ovaj vitamin potražite u crvenom mesu, ribi, živini, mleku, jajima i žitaricama.

 

Izvor: bizlife.rs