Share
Greške u teretani koje svi prave

Greške u teretani koje svi prave

Sigurni smo da i vi pravite ove greške kada trenirate…

teretana 02
Teretana je defintivno postala glavno mesto na kojem svi muškarci rade na svom izgledu i žele da postanu što snažniji, lepši i zdraviji. Međutim, često se dešava da nas naša želja za lepotom i dobrim izgledom ubrza i poremeti, pa zbog toga pravimo greške.

Mi vam predstaljvamo 4 greške koje gotovo svi muškarci prave u teretani, pa dobro obratite pažnju.

1. Preterivanje sa tegovima

Svi smo željni da u teretani podignemo što više kilograma i da imamo što veće ruke i grudi, ali to je jedna od najčešćih greški koja dovodi do mnogobrojnih povreda. Pojedini muškarci su toliko opsednuti pojedinim delovima tela da se fokusiraju samo na vežbe sa tegovima koje utiču na ruke, ramena i grudi. To može da dovede do nepravilnog razvitka mišića, pa se takvi muškarci mogu pogrbiti i pokvariti svoj izgled. Oni koji preteruju sa težinama mogu zadobiti različite povrede, a kila je definitivno najčešća.

2. Fokusiranje na samo jednu vrstu treninga

Veliki broj ljudi greši tako što se drži samo jedne vrste treninga. Istraživanja su pokazala da je mnogo bolje kada s vremena na vreme promenite način na koji trenirate. Mišići se veoma brzo prilagođavaju i adaptiraju na napore kojim ih izlažete. Zbog toga se kasnije rezultati mnogo sporije postižu. To je jedan od razloga zbog kojih treba da promenite način na koji trenirate i da „iznenadite“ vaše mišiće. Na ovaj način će oni uvek biti aktivirani, a vi ćete brze potići željene rezultate.

3. Ignorisanje bola

Neki kažu „dobro je kada boli“ ali mi se ne bismo složili sa tim. Upala mišića se može tolerisati i ona je dokaz da su vaši mišići pod naporom i da se mišićna vlakna cepaju. Upala mišića može biti prijatna ali ni ona nije naivna kada je jaka. Ako imate veliku upalu, odmorite tu grupu mišića jedan do dva dana i fokusirajte se na ostali deo tela. Kada je reč o bolovima kostiju i zglobova, to nikako ne smete ignorisati. Prestanite sa treningom i konsultujte trenera i lekara kako bi utvrdili u čemu je problem.

4. Malo odmaranja

Iako je za svaku pohvalu da volite da trenirate svaki dan i da se malo odmarate, to baš i nije dobro po vaš organizam, pa je ovo još jedan veoma česta greška koju većina muškaraca pravi u teretani. Odmor je neophodan ako želite da se vaši mišići razvijaju kako treba. Mišićna vlakna koja pocepate u toku treninga moraju da se zaleče, a to se postiže jedino odmorom. Ako neprestano cepate mišićna vlakna i ne dozvoljavate im da zarastu, nećete imati pozitivne rezultate.

 

Autor: V.P.

Izvor: muskimagazin.rs