Share
Zbog ovih navika loše spavaš

Zbog ovih navika loše spavaš

Kvalitetan san izuzetno je važan kako za dobro raspoloženje, tako i za energiju, zdravlje i spremnost da se uhvatiš u koštac sa izazovima na poslu. Dobar san utiče i na psihu kao i na fizičku aktivnost. Kada je čovek nenaspavan sve mu je teško, oseća se bezvoljno i sklon je konfliktima i svađama. Ako patiš od insomnie to je obično posledica loših navika i nezdravog života. Ljudi nesvesno konzumiraju određene proizvode koji utiču na nesanicu i obavljaju određene aktivnosti koje utiču da kvalitet sna bude loš, te se budiš ujutru nenaspavana, mrzovoljna i besna. Izbegavanje određene hrane, napitaka ali i navika učiniće da zaspiš poput bebe, a ujutru se probudiš puna elana i zadovoljna. Evo šta pred spavanje nikako ne bi trebala da radiš.

nesanica-los-san

Korišćenje mobilnih telefona

Studije su pokazale da elektronski uređaji i smartfonovi, pa čak i gledanje televizije pred odlazak na počinak remete san. Korišćenje računara, tableta i mobilnih telefona sprečavaju stvaranje melatonina koji opušta organizam i zbog kog osećamo pospanost. Ukoliko pred spavanje kuckaš poruke, četuješ ili gledaš TV rizikuješ da se razbudiš i da trajno imaš problem sa nesanicom.

Ispijanje kafe i čaja

Sigurno znaš da kafa u sebi sadrži kofein koji daje energiju i razbuđuje, pa ovaj napitak nikako ne treba ispijati u kasnim, večernjim satima. Osim kafe i drugi vrući napitci poput čaja i supe utiču na kvalitet sna pa tako pred odlazak u krevet treba konzumirati hladne napitke umesto vrućih.

Konzumiranje čokolade i slatkša

Još jedan izvor kofeina je i čokolada, pogotovo cena čokolada sa kakaaom. Čak konzumiranje sladoleda i keksa sa čokoladom može da izazove buđenje tokom noći i loš san, tako da uveče izbegavaj slatkiše po svaku cenu.

Konzumacija masne i začinjene hrane

Obilan obrok pred odlazak na spavanje je loša ideja jer pun stomak, jaki začini i masna hrana mogu da budu štetni po san ali i po zdravlje jer se u organizmu razlažu određene kiseline koje postaju štetne ako osoba nije aktivna, već leži i spava. Bilo bi poželjno da večeraš minimum dva sata pre odlaska na spavanje, a umesto jake hrane konzumiraj žitarice, voće, mleko ili ribu.

Ispijanje alkohola

Ako si mislila da će ti alkohol pomoći da bolje spavaš, u gadnom si problemu. Nakon ispijanja alkoholnog pića, organizam počinje da ubrzava metabolizam i da vari alkohol, tako da nema govora o pospanosti, žestina, pa čak i čaša vina totalno će te razbuditi.

Pušenje cigareta

Pušenje svakako oštećuje srce, pluća i krvne sudove i veoma je štetno za organizam u svim starosnim dobima, mada iako mnogi ljudi misle da pušenje relaksira, istraživanja su pokazala da visoka doza nikotina utiče na nesanicu i loše spavanje. Pušači se ujutru teže bude od nepušača i češće imaju glavobolje i lak san.

Ispijanje vode u velikim količinama

Nema sumnje da je važno je ostati hidriran i čaša, dve vode pred spavanje je prihvaljiva, ali ako popiješ mnogo vode budićeš se tokom noći i moraćeš do toaleta, a to svakako remeti režim spavanja.

Intezivne vežbe

Jake i naporne vežbe uveče svakako su iscrpljujuće, ali pogrešno je verovanje da će umor nastao vežbanjem pomoći da lakše i brže zaspiš. Vežbanje noću jedan je od glavnih uzročnika insomnije.

Tuširanje u kasnim satima

Ako je tvoja navika da se tuširaš uveče pred spavanje, što pre to promeni, jer voda će te zabuditi, pogotovo ako na spavanje odeš sa mokrom kosom.

 

Izvor: Wannabemagazine.com