Share
Optimizam ili pesimizam: Izbor raspoloženja je na vama!

Optimizam ili pesimizam: Izbor raspoloženja je na vama!

Istraživanja su pokazala da pesimiste ne treba prisiljavati na to da budu optimisti jer će im se stanje još više pogoršati.

devojka-u-cvecu-02

Za sve one kojima je gledanje na dobru stranu života ponekad prava muka – stiže opravdanje. Naučnici sa Univerziteta Mičigen otkrili su da je u mozgu određeno hoće li neko biti optimista ili pesimista.

U istraživanju su ispitanicima pokazali sliku na kojoj zamaskirani muškarac drži nož pod vratom žene te im potom rekli da pokušaju zamisliti rasplet situacije.

Potom su skenirali njihov mozak i utvrdili da kod onih koji su zamislili pozitivan scenario, na primer da se žena sama oslobodila od napadača ili je neko naišao, mozak je bio manje aktivan u trenucima zamišljanja.

Jedno od objašnjenja za to je da negativan stav podrazumeva preteranu brigu i razmišljanje, koji okupiraju mozak.

– Po prvi puta smo otkrili biološke markere koji dokazuju razliku u mozgu pesimista i optimista, a to donosi važan uvid u način na koji ljudi s negativnim stavom pristupaju teškim situacijama – rekao je voditelj studije, dr. Džejson Moser.

Nakon što su pesimistima rekli da pokušaju zamisliti pozitivan scenario, dogodio se kontraefekt i njihove su negativne emocije bile još intenzivnije. To dokazuje da ljude ne treba forsirati na pozitivan stav, iako se može trenirati kako biti pozitivniji.

Autor bestselera “Zarazni optimizam” donosi savete kako trenirati optimizam:

Pokušajte biti zahvalni – Napravite popis dobrih ljudi i stvari koji vas okružuju i na njih se svakodnevno podsećajte.

Delite svoja iskustva – Podeliti svoju sreću i tugu s drugim ljudima donosi osećaj bliskosti, razumevanja, a u teškim trenucima i nadu, naročito ako su naši sagovornici proživeli nešto slično.

Oprostite – Na prošlost gledajte kao vreme koje ne možete vratiti niti ispraviti događaje.

Slušajte druge – Bez osuđivanja poslušajte što ljudi zaista govore i učite iz njihovih iskustava.

Neka vas zavist motiviše – Pesimisti su češće zavidni nego optimisti, no oni to mogu iskoristiti kao svoju prednost da bi se potrudili u svojim ciljevima još više.

Trudite se da se smejete što češće: Radite ono što vas veseli, družite sa zabavnim ljudima i gledajte komedije.

Zdrav život povezan je s pozitivnim stavom: Redovno vežbajte, zdravo se hranite i u što većoj meri odrecite se poroka.

Prestanite kriviti sve oko sebe – Prebacivanje krivice i jadikovanje najveći je neprijatelj optimizma, a ujedno govori i da nemamo kontrolu nad vlastitim životom. Blokirajte takve misli.

 

Izvor: Stil.kurir.rs