Share
Prednosti ranog ustajanja

Prednosti ranog ustajanja

Ako ste po prirodi velika spavalica i ne volite preterano rano buđenje, iznosimo pred vas nekoliko dobrih razloga da promenite nešto po tom pitanju i postanete ranoranilac. Izležavanje u krevetu do podne, jeste primamljivo moramo prznati, ali na taj način ćete sebi uvek naneti više štete nego koristi. A evo i zašto.

jutarnja-kafa

Pre svega ako previše budete spavali, stručnjaci na ovom polju tvrde, a i sami možete proveriti da li je tako, nakon što ustanete osećaćete se još umornije, nego kad ste sinoć legli. Naime, dužina spavanja u nekoj je čudnoj obrnutoj proporciji sa njenim delovanjem na ljudski organizam. Sve preko 8 sati spavanja se ne preporučuje odraslim osobama. Kod dece je ovaj slučaj drugačiji, jer ona rastu dok spavaju.

Ako svakog dana budete budete za makar sat vremena ustajali ranije, imaćete mnogo jači imunitet nego sada. Samim tim i vaše telo će imati više energije za izazove koji ga očekuju. Isto tako, ako na vreme ustanete, imaćete više vremena u toku dana da završite sve vaše obaveze, pa ćete automatski biti manje pod stresom i nervozom, usled stalnog kašnjenja.

Iako većina ljudi na svetu mrzi zvonjavu budilnika rano ujutro, potrebno je samo da istu prihvate i ne pridaju joj veliki značaj. Shvatite to kao mali podsetik da je pred vama novi dan pun raznih dešavanja, a koja ćete verovatno propustiti ukoliko nastavite da spavate. Ko zna možda baš na putu do pekare rano ujutro sretnete ljubav vašeg života!

Ova sitna i gotovo neprimetna promena u vašem životu, koju nakon nekog vremena nećete toliko loše podnositi, doneće vam brojne koristi i učiniti da uvedete balans u svoj život. Niko ne kaže da ne trebate ponekad izaći i ostati u gradu do jutra, ali ako zamenite dan za noć, vaš organizam to neće dobro podneti, a da ne pominjemo da biste zbog ovakvog načina života mogli da izgubite tok sa predavanjima na fakultetu ili pak radno mesto u firmi, zbog stalnog kašnjenja.

Ako vam rano buđenje zaista teško pada, praktikujte postepeno ustajanje ranije. I desetak minuta značiće vam, jer će se za mesec dana to pretvoriti u sat vremena. Isto tako dobro bi bilo da i vreme odlaska u krevet pomerite za nekoliko minuta unapred. Što kasnije ležete biće vam teže da ranije ustanete, logično. Manje kafe u toku dana, znatno će vam olakšati zaspivanje u ranijim satima.

Ranije ustajanje obezbediće vam takođe dovoljno vremena za doručak, kafu, razgovor sa voljenom osobom i spremanje za posao bez žurbe. Priznaćete nasuprot tome slika vas kako mahnito izlećete iz kuće žureći na posao poluobučeni, raskopčani i zaboravljajući pri tom telefon i ključeve od automobila, nije ni malo privlačna.

Kada ranim buđenjem imate na raspolaganju par sati viška, u odnosu na nekadašnji nedostatak istih, možete da smislite neku zamiljivu aktivnost za vas i vama drage osobe. Izlet u prirodi sa devojkom, odlazak u bioskop sa prijateljima, poseta porodici…mogućnosti su neograničene. Sa druge strane i vi ćete se bolje osećati što ne zapostavljate one do kojih vam je stalo.

 

Autor: Č.K.

Izvor: Muskimagazin.rs