Share
10 jednostavnih aktivnosti koje će vam podići samopouzdanje

10 jednostavnih aktivnosti koje će vam podići samopouzdanje

Biti samopouzdan ima veze sa osećanjem poverenja u svoje sposobnosti, kvalitete i moć prosuđivanja. Samopouzdani ljudi nemaju problem da istupe i svoj stav ispolje otvoreno pred drugim ljudima, jer znaju da pripadaju svemu i svima, kuda god da idu. Izgradnja samopouzdanja zahteva rad na sebi. Zato želim da sa vama podelim ovih 10 aktivnosti, koje će vam svakodnevno biti od koristi.

samopouzdanje 01

1. Dobro se naspavajte

Postarajte se da u krevet odete ranije, a da isto tako i ustanete ranije. Pružanje prilike vašem telu da se, tokom noći, dobro odmori pomoći će vam da se osećate uzemljeno i da budete spremniji za sve što vam dan pred vama može doneti.

2. Podestite da prvi sat u vašem danu bude „Zlatni sat“

Reč je o prvom satu nakon buđenja, tokom koga podešavate vaš mentalni sklop u pravcu pozitivnog mentalnog stava. Za to vreme možete čitati nešto pozitivno i optimistično, gledati motivacioni video, ili slušati omiljeni podkast, prošetati, u tišini popiti šolju kafe ili čaja. Reč je o tome da sebe stavite na prvo mesto.

3. Vežbajte 20-30 minuta dnevno

To vežbanje ne mora biti iscrpljujući sat ispunjen napornim vežbanjem, kojeg se većina ljudi plaši. Pokušajte sa 20-30 minuta dnevno i vidite kako će se to odraziti na vaše samopouzdanje. Kako budete uviđali promene na vašem telu, tako će i vaš stav prema sebi, kao i vaš život u celini postati mnogo pozitivniji.

4. Meditirajte 10 minuta

Meditacija za mnoge ljude može biti zastrašujuća, jer veruju da zahteva poseban nivo koncentracije, međutim, postoji mnogo oblika meditacije. Ovde je reč o tome da sebi omogućite da ostanete sami sa sobom i svojim mislima. Možete to učiniti tako što ćete otići u šetnju, ili jednostavno sedeti u tišini svoje sobe. Najbolje od svega je što vam za to ne treba više od 10-ak minuta.

5. Napišite i sprovedite 3 odluke

Nabrojte tri stavke koje ćete neizostavno uraditi do kraja dana. Na primer, otići u nabavku, završiti poslovni izveštaj, obaviti nekoliko telefonskih razgovora, rezervisati aranžman za godišnji odmor. Ispunjenjem ovih zadataka, imaćete osećaj da je dan iza vas imao smisla, a takođe ćete imati i tri obaveze manje na svom „uradi“ spisku.

6. Držite svoje crne misli u zaleđu

Svi mi imamo taj kritički glasić u našoj glavi koji nam konstantno govori šta ne treba da radimo. Ako tom glasu date ime (nebitno koje, sve dok vam se sviđa, npr. Lisac, Gunđalo, Gremlin), oduzećete mu moć, a isto tako i svojim crnim mislima, dok ćete u isto vreme sebi omogućiti da mu kažete da začepi!

7. Obucite se tako da zakivate na mestu

Kako ste obučeni može uticati na to kako vas drugi ljudi vide. Stoga, kada se našminkate i obučete pametno, vi niste samo naizgled osoba koja dobro izgleda, vi ste i neko ko podupire svoje unutrašnje samopouzdanje.

8. Promenite jednu malu naviku na dan

Svi mi bivamo uhvaćeni u zamku naših uobičajenih dnevnih rutina, bilo tako što na posao uvek idemo istim putem, jedemo uvek isti keks uz kafu na poslu, i tako dalje. Međutim, ako promenite samo jednu malu naviku na dan, ne samo da ćete sebe ohrabriti da izađete iz svoje zone konfora, nego ćete dobiti priliku da stvari vidite na drugačiji način.

9. Zapisujte svoje razloge za zahvalnost

Vodite dnevnik zahvalnosti tako što ćete, na kraju svakog dana, napisati po jednu sjajnu stvar koja vam se dogodila tog dana. To treba da bude lično vaša stvar, nebitno je koliko velika ili mala. Jedino što se računa je da je doprinela tome da se osećate dobro.

10. Slavite svoja postignuća

Ovo je nešto što uvek zaboravljamo da uradimo. Veoma smo dobri u kažnjavanju sebe za stvari koje su pošle po zlu, ali nismo u istoj meri i zahvalni sebi za sve ono što je dobro odrađeno. Stoga odajte sebi priznanje – dnevno, nedeljno, mesečno, godišnje… za sve što ste postigli tokom tog perioda, u svom životu.

 

Originalni tekst: Lifehack.org

Prevod: Mirela Pavlović