Novo otkriće NASA: Prvi solarni sistem, poput našeg, sa osam planeta! (VIDEO)

NASA je objavila da su pronašli još jedan solarni sistem, baš kao što je i naš, sa osam planeta, povećavajući šanse da se pronađe vanzemaljski život na drugim mestima u univerzumu.

Do ovog istorijskog otkrića se došlo pomoću nove naučne analize podataka dobijenih iz svemirskog teleskopa Kepler, koji pretražuje galaksiju za planete poput Zemlje.

Pol Herc, direktor sektora za astrofiziku u sedištu NASA-e u Vašingtonu, rekao je: “Po prvi put smo pronašli osam planeta u udaljenom planetarnom sistemu Kepler-90. “Kepler 90i” je prva zvezda koja ugošćava toliko planeta kao i naša.“

Nova planeta je mala stenovita planeta, ali je veoma blizu Sunca koje je toplije od našeg, i 2.500 svetlosnih godina je udaljena od Zemlje.

To bi bilo vrelo i ne bi bilo moguć održati život, iako bi neke planete u sistemu mogle.

Ali, to znači da NASA sada veruje da većina zvezda u svemiru ima niz orbitirajućih planeta, što povećava šanse da postoji više planeta poput Zemlje sa uslovima za razvijanje života.

Veruje se da za formiranje života planeta mora biti stenovita, i da je na pravom rastojanju od svoje zvezde da ne bi bila ni previše vruća ni previše hladna, tako da može održati tečnu vodu i atmosferu.

Tim naučnika NASA-e koji su proučavali univerzum u potrazi za planetama koje bi potencijalno mogle održati vanzemaljski život, danas su izneli istorijsku objavu na brifingu u 18 časova po britanskom vremenu.

Objava je bila da se otkriju najnoviji nalazi misije svemirskog teleskopa Kepler.

Kepler 90i” orbitira oko svoje domaće zvezde svakih 14 dana, i oko 30 odsto je veća od Zemlje.

Planete u sistemu “Kepler 90” orbitiraju mnogo bliže njihovoj domaćoj zvezdi nego Zemlja Suncu.

Endrju Vanderburg, astronom i saradnik NASA-e na Univerzitetu u Teksasu, rekao je: “Zvezdani sistem “Kepler-90” je kao mini verzija našeg solarnog sistema. Imate male planete unutra i velike planete napolju, ali sve je zbijeno mnogo bliže. “Kepler 90i” je oko 2.500 svetlosnih godina udaljen od Zemlje. To je najmanja gomila verovatno stenovitih planeta, sa ne tako gustim atmosferama kao što su gasni giganti. Ali ja ne bih želeo da ih posetim, one bi imale površinsku temperturu od oko 420 stepeni. “Kepler 90” je prvi sistem egzoplanete, nalik našm, sa osam planeta, ali mislim da neće biti poslednji. Naš solarni sistem nije jedini koji drži rekord za solarne sisteme sa najviše planeta, a mi smo samo zagrebali površinu. Možda će ih biti još više, što će učiniti da naših osam izgledaju malo“.

“Kepler-90i” nije jedina nova planeta koju je pronašao ovaj mašinski sistem.

U solarnom sistemu “Kepler-80”, za koji se mislilo da ima planeta, bilo ih je šest.

“Kepler-80g”, veličine Zemlje, i četiri njegove susedne planete, formiraju ono što se zove rezonantni lanac – gde su planete zaključane njihovom uzajamnom gravitacijom u ritmičnom orbitalnom plesu.

Rezultat je izuzetno stabilan sistem, poput sedam planeta u sistemu TRAPPIST-1, za koji se ranije smatralo da je sledeći najveći solarni sistem.

Prethodne Kepler objave su uključivale otkrivanje nekoliko stenovitih planeta poput Zemlje, koje su već bile na pravom rastojanju od njihove zvezde, da bi potencijalno mogle ugostiti vanzemaljski život.

Tim traži ovakve planete od 2009. godine, pronalazeći oko 30 planeta veličine Zemlje koje orbitiraju unutar “naseljivih zona“ njihovih zvezda i još 20 “mogućih“.

Svemirska agencija se udružila sa Google-om da koristi veštačku inteligenciju u potrazi za egzoplanetama, koje bi mogle podržati vanzemaljske organizme.

NASA kaže da su do ovog novog otkrića naučnici došli koristeći mašinsko učenje Google-a, što je pristup veštačkoj inteligenciji, i pokazuje nove načine analize Kepler podataka.

Teleskop Kepler je nedavno pronašao još deset planeta izvan našeg solarnog sistema koje bi mogle imati veličinu i temperaturu pogodnu za život.

Istraživač NASA-e je nagovestio da bi vanzemaljci mogli biti tamo negde.

Kepler naučnik Mario Perez je rekao: “Verovatno nismo sami“.

Portparol NASA-e je rekao: “Kada je Kepler lansiran u martu 2009. godine, naučnici nisu znali koliko su uobičajene planete bile izvan našeg solarnog sistema“.

“Zahvaljujući Keplerovoj riznici otkrića, astronomi sada veruju da možda postoji barem po jedna planeta koja orbitira oko svake zvezde na nebu.“

Kepler je 2012. godine završio svoju glavnu misiju i nastavio da prikuplja podatke još godinu dana u proširenoj misiji.

2014. godine je svemirska letelica započela novu proširenu misiju pod nazivom K2, koja nastavlja traganje za planetama izvan našeg solarnog sistema, poznate kao egzoplanete, dok uvod nove istraživačke mogućnosti za proučavanje mladih zvezda, supernove i drugih kosmičkih fenomena.

U maju 2016. godine su naučnici NASA-e otkrili da su pronašli 1.284 planete pomoću Kepleera koje bi mogle imati uslove za vanzemaljski život.

Američka kosmička agencija je objavila otkriće novih “egzoplaneta“ koje se smatraju sličnim Zemlji zbog njihove udaljenosti od zvezde oko koje orbitiraju.

Timoti Morton, naučnik saradnik na Univerzitetu Prinston u Nju Džerziju, u to vreme je rekao: “Otkrili su 1.284 nove planete – što je najviše egzoplaneta koje su ikada objavljene u jednom trenutku“.

Otkrića teleskopa Kepler su više nego udvostručila prethodnu količinu egzoplaneta, sa ukupnim brojem 2.325.

To je usledilo nakon što je NASA rekla da veruje da svaka zvezda u svemiru ima bar jednu planetu koja orbitira oko nje, povećavajući dalje šansu da se negde ravija život.

Direktor sektora za astrofiziku Pol Herc je u to vreme rekao: “Kada smo lansirali, nismo znali da li su egzoplanete ili stenovite egzoplanete retke, a sada znamo da su izuzetno česte i da većina zvezda ima barem po jednu planetu koja orbitira oko nje.“

Među otkrićima 2016. godine je bilo još 100 stenovitih ezgoplaneta koje bi najverovatnije bile pogodne za započinjanje života kao na Zemlji.

A za 24 od ovih planeta je otkriveno da su slične veličine kao Zemlja i slične udaljenosti od njihovih zvezda u takozvanoj “Goldilocks” naseljivoj zoni, što ih čini najverovatnijim kandidatima za život.

U kombinaciji sa 12 koje su Kepler istraživači već pronašli, tada je bilo 36 planeta poput Zemlje i još 12 mogućih koje su čekale da budu verifikovane.

Pronalazak jedne od najistaknutijih egzoplaneta se dogodio u julu 2015. godine, uz otkriće onoga što je NASA opisala kao “Zemljinog većeg starijeg rođaka“, nazvanog Kepler-452b, a kasnije “Zemlja 2“.

Naučnici projekta Kepler su koristili teleskop da pronađu planete poput Zemlje, ali je procenjeno da je 452-b 60 odsto veći i verovatno pet puta teži od naše planete.

Pet puta veća masa bi gravitacionu silu Keplerovog 452-b načinila dvostruko jačom nego na Zemlji – što je nešto sa čime bi ljudima bilo izuzetno teško da se nose, jer bi se mogući svemirski istraživači osećali dvostruko težim.

Prema rečima NASA-inih naučnika koji su obelodanili otkriće ove planete, ako bi ljudi ikada stigli na Kepler 452-b, na kraju bi evoluirali u mnogo zdepastija bića zbog njene gravitacione sile.

Video:

Izvor: Webtribune.rs