Share
Prirodnim putem protiv starenja kože

Prirodnim putem protiv starenja kože

Niko ne voli da godine prolaze, i da se te godine vide na licu. Starenje donosi sa sobom bore, pege, fleke na licu, sede vlasi i još mnogo toga.

Kada bi postojao samo jedan lek koji trenutno briše sve znake starenja, sigurno bi svi bili spremni da ga kupe, bez obzira ne cenu.

Ali, pošto takav lek ne postoji, ostaje vam da se za svoju lepotu sami potrudite. Postoji mnogo stvari koje možete učiniti kako biste usporili vreme i osetili puno zdravija u svom organizmu tokom  prirodnog procesa starenja.

Dovoljno je da samo uklonite iz svog života neke od glavnih faktora starenja i mogli biste da izgledate i da se osećate mlađe, mnogo više godina, nego što ih zapravo imate. Evo nekih načina kako možete usporiti taj ne tako prijatan, ali prirodan proces starenja:

1. Izbegavajte šećere

Preterivanje sa šećerom tokom života može se eventualno pojaviti na vašem licu u obliku ranih i ne tako prijatnih bora. Krivac je prirodni proces koji se zove glikacija, gde se šećer u vašem krvotoku pričvršćuje na belančevine kako bi stvorio krajnje produkte glikacije, poznate kratko, kao AGE.

Ukoliko jedete više šećera, a dovoljno je da uzmete samo jednu kašičicu ujutru uz kafu, ili tajni šećeri koji se skrivaju pod oznakom “zdravi”, uzrokuje više AGE-a.

Najranjiviji za ovu vrstu oštećenja su proteinska vlakna kolagena i elastina, koji su zaslužni za to da je koža uvek stabilna i elastična. Jednom kada su oštećena, ova vlakna idu od elastičnosti i otpornosti, pa sve do suvih i krhkih, što dovodi do stvaranja bora. Ove starosne promene kože počinju oko 35. godine života i brzo se povećavaju.

Savet bi bio da smanjite potrošnju šećera što je više moguće. Potrudite se da zamenite šećer nekim drugim zaslađivačima, kao što je med. Umesto da zasladite vaš čaj šećerom, odaberite uvek med.

2. Provodite više vremena sa prijateljima

Istraživanja su pokazala da je usamljenost zaista loša za vaše zdravlje. Osećaj usamljenosti otežava rešavanje životnih izazova, što dovodi do oslobađanja visokih nivoa hormona stresa, koji  vremenom mogu dovesti do ubrzanog starenja, bolesti srca i visokog krvnog pritiska.

Trudite se da svaki slobodan trenutak provodite sa vašim prijateljima. Nemojte tražiti izgovor i izbegavati društvene zabave i  susrete. Samo jedna kafica i razgovor sa prijateljima, ne samo da vraćaju osmeh na lice, već podižu raspoloženje.

3. Prestanite da pijete sve vrste kola i soda

Nije samo šećer u sodi faktor koji utiče na starenje. Sve kole bilo dijetalna ili obična, sadrže fosfate, fosforne kiseline, slabe kiseline koje koka koli daju ukus, koji je za vas neodoljiv.

Previše fosforne kiseline može dovesti do problema sa srcem i bubrezima, gubitkom mišića i osteoporozom, a jedno istraživanje sugeriše da bi to moglo podstaći ubrzano starenje.

Uznemirujući je trend s obzirom na proizvođače sode u poslednjih nekoliko godina, koji povećavaju nivo fosforne kiseline u svojim proizvodima. (Nažalost, postoje mnoge druge neprijatne nuspojave od sode, što vam daje sve više razloga da izbegavate ovakve proizvode.)

4. Prirodne maske

Bore na licu se mogu otkloniti i prirodnim maskama. Postoji jako veliki broj prirodnih maski koje možete jednostavno i lako spremiti kod kuće.  Svi sastojci su sigurno već u vašoj kuhinji, tako da ne brinete oko nabavke. Kako napraviti masku od jabuke i čia semenki.

Čia semenke nisu samo korisna hrana koju redovno možete konzumirati, one takođe mogu poslužiti i kao odličan sastojak kada je u pitanju nega kože. Ova sjajna maska od semenki sa medom i jabukom čini dobar miks za vaše lice.

Zelene jabuke sadrže impresivnu kombinaciju polifenola, flavanoida i alfa hidroksi kiselina koje mogu pomoći u osvetljavanju, smirivanju i zatezanju kože. Potrebni sastojci za ovu čarobnu masku su:

½.  naseckane sirove zelene jabuke

2. kašike čia semenki

2. kašike meda

Pomešajte jabuku, čia semenke i med u mikseru i napravite glatku smesu. Zatim dodajte malo vode ako je potrebno. Neka tako spremljena smesa stoji oko 5 minuta nakon mešanja.

Masirajte laganim kružnim pokretima po vasem licu. Na kraju isperite mlakom vodom.

5. Nosite manje šminke

Ona šminka koju nanosite za skrivanje bora zapravo može upravo imati suprotan efekat, može uticati na starenje. Istraživanja iz 2013. godine koja se pojavljuje u časopisu Environmental Health Perspectives pokazala je da parabenska hemikalija koja se uobičajeno koristi u proizvodima za ličnu negu i lekovima deluje kao estrogenski hormonski prekidač, koji na taj način utiče na normalnu žensku plodnost, dovodeći je u preran proces starenja.

Nemojte preterivati sa šminkom. Nije potrebno da uvek nanosite mnogo šminke, i da to bude svakodnevno.

Ono što je najvažnije, usredsredite se na život u trenutku, ne gledajte na prošlost i ne mislite na budućnost. Cenite sve poklone koje svaki dan život donosi. Stavite osmeh na lice, i ni jedna šminka neće moći da prekrije znake starosti, kao što to može iskren i ljubazan osmeh.

6. Koristite kreme protiv bora

Ima li lakšeg načina da usporite starenje kože od nanošenja nekog kozmetičkog preparata namenjenog toj svrsi.Od velikog broja kozmetičkih proizvoda, možete koristiti kreme protiv starenja kože, koje su svakako neophodne, a mogu sprečiti pojavu novih bora, i ublažiti već postojeće.

Bez obzira na broj godina, postoje prilagođene kreme protiv starenja, koje prate oznaku 30 +, 40 + i tako redom. Birajte ih u skladu sa tim, ili neke univerzalne koje ne poznaju godinu. Svakako, čitajte deklaracije i gledajte da kremu za lice prilagodite sebi.

7. Uklonite mirisne sveće

Jedan iznenađujući nalaz? Vaša omiljena mirisna sveća koju koristitie kao osveživač prostorija, čini da starite brže nego inače. Većina mirisnih sveća izrađena su od parafinskog voska i sintetičkih mirisa, od kojih su oba dobijena iz nafte.

Korišćenjem ovakvih sveća unutar kuće, puštate u promet različite hemikalije koje uzrokuju rak, kao što su benzen (koji se zove gerontogen) i toluen. Toksična čađ  sveće može trajati duže vreme u vašoj kući, čak i da se akumulira u vašem filteru vazduha.

Da biste izbegli zagađenje vazduha, zaobiđite sveće i jednostavno otvorite prozore kako biste ispunili svoj stan svežim vazduhom. Kada želite da koristite sveće u vašem stanu, pobrinite se da su izrađene od 100 posto pčelinjeg voska.

8. Prestanite da pušite

Znamo da je teško odustati, ali odustajanje od navike pušenja jedna je od najboljih poklona i odluka koje možete priuštiti za sebe (i svima oko vas). Hronična izloženost duvanskom dimu povezana je sa brojnim bolestima u starosti, uključujući bolesti srca, plućnu fibrozu i druge bolesti.

S druge strane, ukoliko ste često u društvu pušača, na isti način škodite sebi. Duvanski dim bi trebalo da izbegavate u svakom mogućem slučaju i obliku.

9. Nemojte menjati tradicionalne cigarete za e-cigarete

Bilo kakav dim ne dolazi u obzir. Nemojte slepo verovati da elektronske cigarete nisu štetne. Jednostavno se oduprite iskušenju da zamenite tradicionalne cigarete pomoću elektronskih cigareta. E-cigerete često propuštaju benzen, isto jedinjenje starenja koji se emituje od većine mirisnih sveća.

Osim toga, u elektronskim cigaretama, takođe su otkriveni kancerogeni i reproduktivni toksini poput formaldehida, olova, kadmijum i nikla.

Dakle, najbolja odluka za vas bi bila da ostavite i zaboravite pušenje, u bilo kom obliku. Kao dodatna edukacija može vam poslužiti naučno popularna knjiga “Umeće disanja” od Mirka Ostojića.

10. Zaboravite na svakodnevni stres i nervozu

Istraživanja o ubrzanom starenju uzrokavana stresom, još uvek su u ranoj fazi, ali istraživači su otkrili da hronični psihološki stres dovodi do starosti povezanih bolesti kao što su kardiovaskularne bolesti, smanjeni imunitet i ostale bolesti.

Svi znamo koliko može da bude teško kada se nagomilaju obaveze, kada se pojavljuju problemi, brige na poslu, u porodici, sa prijateljima. Nije lako boriti se sa svim tim pritiscima. Ali, jednostavno morate. Probajte da nađete najbolji način opuštanja za vas.

Da bi ublažili toksične učinke stresa, pokušajte da vežbate transcendentalnu meditaciju ili jogu, koja je pokazala da smanjuje anksioznost, depresiju i ljutnju, a u isto vreme poboljšava psihološke bolesti.

Dovoljno je da svakog dana odvojite do 15 minuta meditacije, koja će vam pomoći da “usporite”, da se opustite i smanjite napetost. Ako primetite da vam odgovora, vremenom možete povećati vreme trajanja vežbi.

11. Želite da se osećate mlađe? Jedite svežu hranu

Izbegavajte prerađenu hranu što je više i češće moguće. Fosfati podstiču proces starenja, ometaju aktivaciju vitamina D i slabe kosti. Čak su povezani i sa ranom smrću. Postoji 45 različitih vrsta fosfata dodatih prerađenoj hrani, pod nazivima sastojaka poput “natrijum fosfata”, “kalcijum fosfata” i “fosforne kiseline”.

Genetski modifikovana hrana takođe je povezana sa ubrzanim starenjem pa ako odaberete prerađenu hranu, svakako se odlučite za organsku hranu. Zajednički neorganski sastojci kao što su ulje semenki pamuka, kanola ulje, soja i kukuruz često su genetski modifikovani.

Pokušajte da nađete na svojoj obližnjoj pijaci nekog proizvođača organske hrane, koji će biti vaš redovan dobavljač.

12. Pijte više vode

Najmanje 1,5 do 2 litre vode na dan, prva je linija odbrane od bora. Potrebno je unositi vodu u organizam kako ne bi izgubila čvrstoću i elastičnost. Možete koristiti i čajeve i prirodne sokove.

Voda vraća vašoj koži svežinu i sjaj. To ćete videti kada dobijete čvrstu i zategnutu kožu.

Jedan koristan savet: ukoliko nemate naviku da pijete vodu, dobar način da stekenete ovu naviku, da uvek na stolu držite bokal vode, kao podsetnik.

Sada kada znate koliko malo je potrebno da bi izgledali mlado i lepo, krajnje je vreme da promenite vaše svakodnevne navike. Nemojte odustajati na prvom koraku, jer će se vaša trenutna upornost i istrajnost videti u godinama, kada će vam biti najpotrebnija.

 

Autor: Dragan Antić – Media Press