Share
Da li treba piti vodu tokom jela?

Da li treba piti vodu tokom jela?

Emisije o zdravlju tvrde da se voda ne sme piti dok jedemo. Stručnjaci kažu da voda razblažava stomačnu kiselinu. Neki smatraju da to doprinosi gojenju. Da li je voda zaista ovoliko štetna?

Proces varenja hrane počinje još dok mi razmišljamo o obroku koji nam sleduje, jer se pljuvačka sakuplja u ustima. Kada žvaćemo hranu, ona se meša sa pljuvačkom koja sadrži enzime potrebne za varenje. Tada omekšana hrana odlazi u stomak i meša se sa želudačnom kiselinom. U proseku je potrebno oko 4 sata da se hrana u potpunosti razloži i postane vodena. Zatim se tako svarena hrana spušta u creva i pruža hranljive materije organizmu.

Voda se ne zadržava dugo u želucu. Želucu je potrebno oko 10 minuta da se oslobodi 200 mililitara vode.

Utiče li tečnost na želudačnu kiselinu?

Naime, naš organizam je komplikovan, ali usaglašen sistem. Ukoliko želudac „odluči” da ne može nešto da svari, onda luči još više enzima i uvećava nivo kiselosti. Čak i ako popijete pola litre vode, to neće uticati na nivo kiselosti želudačne kiseline. Voda ulazi u telo sa hranom takođe. Na primer, pomorandža sadrži 86 procenata vode.

Koji je konačan zaključak? Da li smemo istovremeno da pijemo i jedemo?

Ukoliko spadate u onu grupu ljudi koja istovremeno pije i jede, nemojte da se brinete, ništa loše vam se neće desiti. Naprotiv, voda pomaže pri omekšavanju čvrste hrane. Samo nemojte da pijete pre nego što progutate zalogaj hrane jer je potrebno da se u ustima nalazi dovoljno enzima koji su potrebni za rastvaranje hrane. Postoje i neke prednosti ovoga. Studije pokazuju da kada osoba pravi male pauze kako bi uzela gutljaj, dolazi do usporavanja procesa jela. Rezultat toga je pojedena manja količina hrane. Uz to, dobra stvar je i da temperatura vode ne utiče na brzinu varenja, niti na količinu hranljivih materija koje telo prima. Želudac je u stanju da zagreje ili ohladi hranu na odgovarajući nivo. Međutim, naučnici savetuju da se pije mlaka voda.

Dakle, slobodno pijte vodu u toku obroka i podjednako uživajte i u hrani i u vodi. Naravno, budite umereni i nemojte preterivati.

 

Izvor: Pressserbia.com