Share
Zaboravite na ‘nemam vremena’ za vežbanje

Zaboravite na ‘nemam vremena’ za vežbanje

Jer, sigurni smo da imate dva minuta…

Samo nekoliko minuta intenzivnog treninga može da zameni duži trening umerenog intenziteta.

Ako je vaš izgovor za fizičku neaktivnost da “nemate vremena”, možda bi trebalo da potražite novi izgovor, ili još bolje, da počnete da trenirate. Nema potrebe da naglašavamo koliko je fizička aktivnost važna za zdravlje, to već znate.

Dobra vest za one koji nemaju vremena je da su naučnici sa Viktorija univerziteta u Australiji utvrdili da dva minuta intenzivnog treninga na sobnom biciklu jednako dobro utiče na telo kao 30 minuta sporije vožnje.

S obzirom na to da ljudi imaju sve više obaveza i sve manje slobodnog vremena, često je zaista teško izdvojiti vreme za trening. Ipak, dva minuta zaista nisu mnogo, a čini se da bi mogla dobro da utiču na vaše telo i zdravlje.

Ono što je interesantno je da većina nas gleda u ogledalo kako bismo utvrdili da li je i koliko efikasan trening. Naučnici, sa druge strane, gledaju ćelije.

Vežbanje ima veoma važne efekte na mitohondrije, koje ispuštaju energiju iz naših ćelija. Kako starimo, mitohondrije se usporavaju i vremenom proizvode manje i manje energije, pa se i mi postepeno usporavamo.

Međutim, fizička aktivnost “oživljava” mitohondrije, a ovo istraživanje je pokazalo da se to dešava brže nego što mislimo.

Štaviše, vežbanje takođe daje signal mitohondrijama da se više umnožavaju, što znači da se u telu stvara više energije za ćelije.

“Ovo istraživanje može da nam pomogne da bolje razumemo kako vežbanje može da poboljša metaboličko zdravlje, čak i kod veoma lenjih ljudi”, kažu autori studije.

Dakle, jasno je da ukoliko vam je cilj da smršate, ta dva minuta intenzivnog treninga sigurno neće biti dovoljno, ali kada je reč o metaboličkom zdravlju – hoće.

 

Izvor: Mondo.rs