Share
Uspeh zavisi od odmora: Moguće je spavati osam sati uprkos poslovnim obavezama

Uspeh zavisi od odmora: Moguće je spavati osam sati uprkos poslovnim obavezama

Sa tesnim rasporedom i nepredvidim događajima tokom dana čini nam se da je teško da organizujemo svoje dnevne aktivnosti, a kamoli raspored spavanja. Međutim, uz prave odluke sve je moguće.

Evo šta treba da uradite da biste spavali dovoljno:

1. Nemojte piti kafu i napitke koji sadrže kofein posle 14 časova

Kafa nije voda, pa da se pije kada god vam padne glava. I kada sednete u kafić, vi po navici naručujete espreso. Nemojte to da radite. Posle 2 popodne zamenite kafu ceđenim miksom ili kiselom vodom.

2. Nosite udobne pižame

Ako nosite garderobu za spavanje koja nije udobna, koja vas steže, može da poremeti vaše spavanje. Odaberite pravi model za zimu ili leto da vam ne bi bilo previše hladno ili previše toplo.

3. Topla kupka pred spavanje za opuštanje

Dok menjate posteljinu, perete zube, pripremate odevnu kombinaciju za sutra za posao, pustite vodu u kadi, sipajte morsku so, omiljenu kupku i upalite sveće. Kupka pred spavanje može da opusti i telo i um i da vas pripremi na dug i miran san.

4. Telefon se ne dira sat vremena pre odlaska u krevet

Tehnologija u vidu telefona, televizora, kompjutera, laptopa može ozbiljno da poremeti vaš san. Ako gledate film ili seriju, moguće je da će da vas razbudi i da nećete moći da prekinete kada je stvarno vreme za spavanje. A ako skrolujete kroz razne Instagram i Fejsbuk profile, takođe nećete moći da stanete jer ćete stići do profila svekrve komšinice vaše bake, a nećete znati ni kako ste tu završili. Nećete ništa bitno propustiti ako telefon uzmete u ruke tek sutra ujutru.

5. Tamne, punije zavese za spavaću sobu

Ukoliko je vaša spavaća soba osvetljena, ili generalno imate problem da zaspite kada je jako svetlo, veoma je pametno da nabavite tamne zavese koje mogu da se povuku i zaklone prozore tokom noći.

6. Idite u toalet pre odlaska u krevet

Ovde možemo dodati i stavku da ne pijete vodu i ostale tešnosti sat, dva pred odlazak u krevet. Da se ne biste budili tokom noći zbog odlaska u toalet, obavezno sve obavite i završite pre nego što legnete.

7. Izbegavajte obroke posle 5,6 popodne

Naravno, ovaj podatak je relativan, jer ako idete kasnije u krevet možda ogladnite. Ali ako odete na vreme, ne bi trebalo da jedete posle 5, 6 popodne.

8. Radije vežbajte ujutru nego uveče

I ovo se može shvatiti individualno, ali ponekad se posle vežbanje ne osećate izmoreno već imate više energije nego pre aktivnosti. I tako dok ste pod adrenalinom vrlo će vas teško uhvatiti sat. Zato radije vežbajte ujutru ili tokom dana ukoliko imate tu privilegiju.

 

Izvor: Dnevno.rs