Share
Trčanjem do zdravlja

Trčanjem do zdravlja

Jeste li već razmišlljali o tome? Naravno da jeste, i verovatno ste otvorili ovaj članak jer vam nedostaje još malo ubeđivanja da konačno izdvojite vreme za ovu fizičku aktivnost. U tom slučaju, ništa ne brinite, jer kad budete uvideli na koje sve načine će vam se život poboljšati, još danas ćete otići po nove patike.

S druge strane, ukoliko već trčite (redovno ili ne, svejedno), prijaće vam da pročitate na koje sve načine trčanje doprinosi vašem zdravlju, i moći ćete da se ponosite sobom još više. Prema tome, hajde da vidimo koje su sve blagodeti trčanja.

Veća sreća

Kako trčanje utiče na samopouzdanje i osećanje sreće? Smanjićete kilograme, pa ćete se osećati bolje? Ne, nije baš toliko očigledno. Istina je da trčanje povećava nivo seratonina i endorfina, koji su odgovorni za osećanje sreće i zadovoljstva, i stoga se trčanje pogotovu preporučuje osobama koje pate od depresije.

Međutim, ono što se često previđa jeste da ćete se i mentalno osećati bolje iz prostog razloga jer ste održali reč zadatu sebi. Ukoliko uvrstite trčanje u svoju rutinu, ostvarićete svoj cilj, zar ne? Uz redovno savladavanje kilometara savladaćete i najveću prepreku –samog sebe. Znači, trčanje je odlično za psihičko zdravlje.

Jačanje imunog sistema

Ove godine, da biste izbegli prehlade i viruse, počnite da trčite na vreme. Zaista, kad ste videli trkača koji kija i kašlje? Bićete otporniji na razne viruse i infekcije.

Povećanje kapaciteta pluća

Kada ste posljednji put duboko disali, a da to nije bio neki uzdah zbog umora ili dosade? Generalno, većina nas diše suviše plitko, i trebalo bi češće da se podsetimo da malo „prodišemo“. Uz redovno trčanje, to uopšte neće biti problem. Čak šta više, koristićete dodatnih 50% od kapaciteta pluća.

Srce će vam biti zahvalno

I uopšte ceo vaš kardiovaskularni sistem. Trčanje 15 km nedeljno umanjuje rizik od koronarnih bolesti srca (aritmija, infarkt, angina pektoris…) za čak 50%, što uopšte nije zanemarljivo. Ne dajte da vas brojka zavara – 15 km u toku sedam dana je potpuno dostižno.

Izgledaćete mlađe

Da, to je apsolutna istina. Trčanje usporava starenje tako što stimuliše lučenje hormona rasta. Sigurno ste već čuli kako ga holivudske zvezde stalno ubrizgavaju ne bi li sprečile znake starenja.

Kosti će ojačati

Jedan od prirodnih procesa tokom života jeste i da će naše kosti postati sve više krte i lomljivije kako starimo. Međutim, trčanje čak i tu pomaže jer dovodi do povećanja gustine kostiju. Ukoliko počnete redovno da trenirate, bićete u mnogo boljoj formi nego vaši vršnjaci kada se penzionišete jednoga dana.

Gubitak suvišnih kilograma

Ako ste rešili da skinete višak kilograma, trčanje je jedna od najboljih aktivnosti koju možete izabrati za ovaj proces. Nije vam potreban trener, i možete prilagoditi tempo sebi, i pomerati granice u skladu sa svojim mogućnostima. Zdravstveni rizici zbog viška kilograma su brojni, ali vi ćete se uspešno dovesti u red.

Međutim, imajte na umu da trčanje i povećava mišićnu masu na potpuno prirodan način, tako da se nemojte brinuti zbog vage. To je potpuno prirodan proces – što više koristite mišiće, oni su jači, i samim tim i teži. Primetićete kako se salo topi jer će vam odeća postati šira a brojeve na vagi potpuno zanemarite.

Nove studije – novi uspesi

Zasad se zna da trčanje smanjuje rizik od kancera dojke i debelog creva, dok najnovija istraživanja ukazuju da preventivno deluje na rizik od kancera pluća i prostate.

Pored svih prednosti, pozabavićemo se i najčešćim sumnjama vezanim za trčanje:

A šta je sa kolenima?

Tipično pitanje vezano za ovaj vid aktivnosti. Naime, mnogi se pribojavaju ili nalaze opravdanja u tome da trčanje nije najzdravije za hrskavicu kolena i da može predstavljati izlaganje povredama. Moguća su uganuća zglobova, istegnuće mišića ili tetiva, pa čak i iritacija bradavica (odeća može izazvati neprijatno trenje). Ako ste zabrinuti, odgovorite na ovo pitanje: koji sport je savršen? Koji sport garantuje da se nikada nećete ukočiti/povrediti? Tako je – nijedan!

Uz to, šanse za povrede na trčanju možete definitivno umanjiti na dva načina. Prvo, izborom adekvatne podloge za trčanje, i drugo, kupovinom odgovarajućih patika za trčanje. Nije isto trčati u starkama i trčati u patikama sa namenskim đonom. Ovo drugo je pravo uživanje – videćete i sami.

Kao što ste videli, dug je spisak blagodeti koje trčanje ima na vaše zdravlje. Ako ste se do sada dvoumili, vreme je da pređete u akciju. Trk po patike, i trk napolje! Vaše telo i um će vam biti zahvalni, i vi ćete biti srećniji. Na kraju krajeva, to je naučno dokazano.

 

Izvor: BKTVNews