Share
Zanimljivosti o Rent-a-car industriji

Zanimljivosti o Rent-a-car industriji

Iako rent-a-car industrija u Srbiji i dalje nije u potpunosti razvijena, ona postoji u svetu još od početka dvadesetog veka. Ovako dugo postojanje jednog biznis modela svedoči o njegovoj isplativosti.

Iznajmljivanje automobila se pokazalo kao praktična i efikasna usluga koja ljudima decenijama pomaže da se bolje organizuju na putovanjima, na primer.

Možda rent-a-car na prvi pogled ne deluje kao preterano uzbudljiva branša, ali zanimljivih činjenica svakako ima. Ako uskoro planirate da i vi postanete klijent neke rent-a-car firme, ili možda čak da otvorite svoju, sledeće informacije mogu vam biti značajne i svakako interesantne.

Istorija rent-a-cara

Najstariji poznati slučaj rent-a-cara zabeležen je od stranenemačke kompanije “Sixt” koja je 1912. godine imala u svom asortimanu tri automobila za iznajmljivanje – prva u Nemačkoj. Danas je “Sixt” multinacionalna rent-a-car kompanija koja posluje na 4.000 lokacija u 105 svetskih zemalja. Pravi “bum” doživeli su šezdesetih godina prošlog veka kada su svoje poslovnice otvorili u blizini nemačkih aerodroma.

U Americi, Džo Sanders je pokrenuo prvi rent-a-car biznis u Nebrasci, 1916. godine. U ponudi je imao samo jedan automobil – T Ford. Već posle godinu dana, njegov posao se proširio i već je iznajmljivao 18 automobila po sada smešnoj ceni od 10 centi po jednoj milji. Deset godina nakon što je Sanders u svojoj ponudi imao samo jedan jedini automobil, njegova agencija je imala  otvorene poslovnice u čak 56 gradova Amerike.

Razvoj turizma nakon Drugog svetskog rata stvorio je uslove za drastičniji razvoj rent-a-car poslovanja. Baš tada su nastale kompanije za iznajmljivanje automobila koje su i dan-danas najpoznatije: National Car RentalEuropcarEnterprise Rent-A-CarThrifty Rent A Car i Budget Rent a Car.

Rent-a-car monopol u Americi

Čak 93% tržišta u Americi drže samo tri rent acar kompanije. Uspele su da budu prisutne u sve tri kategorije iznajmljivanja: jeftinoj, srednjoj i skupoj.Potrebno je uložiti mnogo novca ako želite da budete jedan od igrača na ovom polju, u ovoj zemlji.Sve tri vodeće kompanije postoje još od dvadesetih godina prošlog veka i novim agencijama nije nikako lako da se probiju na jedno od najvećih tržišta na svetu.

U Srbiji to nije slučaj – dovoljno je da imate najmanje tri registrovana vozila čija je starost manja od pet godina. Ako želite svoju agenciju da usmerite na uslugu „limo service“, onda možete poslovati i vozilima čija starost premašuje pet godina.Dakle, daleko je lakše upustiti se u ovu industriju u manjim zemljama.

Mnogo automobila se kupuje, ali i proda

Iako rent-a-car kompanije poseduju i kupuju mnogo automobila, one često i prodaju vozila – baš zbog toga što ograničenja starosti automobila moraju da se poštuju (razlikuju se od zemlje do zemlje, malopre je pomenuto da je u Srbiji granica starosti pet godina).Možda baš vi vozite auto koji se nekada nalazilo u ponudi određene rent-a-car kompanije.

Poslovnice na aerodromima su skuplje

Evo jedne korisne informacije za sve korinike rent-a-car usluga: uglavnom je iznajmljivanje automobila na aerodromu skuplje u odnosu na iznajmljivanje automobila iste kompanije, ali u nekoj drugoj poslovnici. Postoji poseban aerodromski porez koji povećava cene usluga za najmanje 10%.

Ne žele klijente mlađe od 25 godina

Mnoge rent-a-car kompanije u svetu imaju striktno pravilo da automobile ne iznajmljuju osobama mlađim do 25 godina. Ubeđeni da su mlađi vozači opasniji i neodgovorniji, svesno odbijaju ovakvu klijentelu kako bi očuvali sigurnost vozila i kako ne bi bili povezani sa mogućim saobraćajnim nesrećama.

U poslednje vreme postoji još jedan razlog zbog kog rent-a-car agencije izbegavaju da usluže mlade ljude – zbog ocena na internetu. Mlađi su aktivniji na drušvenim mrežama i sajtovima poput tripadvisor-a, pa su agencije svesne da mogu da dobiju gomilu negativnih komentara i ocena koje ne mogu izbrisati i koje će videti sve potencijalne mušterije.

Koji automobili se najčešće iznajmljuju?

Ovo je verovatno informacija koja će najviše zanimati čitaoce portala Media Press. Top pet automobila su: Ford Focus, Nissan Versa, Toyota Corolla, Chevy Impala, i Chrysler 300. Ljudi koji koriste rent-a-car usluge očigledno vole da se drže proverenog.

 

Autor: Dragan Antić – Media Press