Share
Gubljenje kilograma bez dijete: Zašto je bitno vreme kada imamo obrok

Gubljenje kilograma bez dijete: Zašto je bitno vreme kada imamo obrok

Tajna dobrog izgleda i odličnog zdravlja nije samo u tome šta jedete – već i kada jedete.

Prema istraživanju sprovedenom na Kings koledžu u Londonu, tempiranje obroka ima važnu ulogu u održavanju zdravlja i idealne telesne težine. Naučna istraživanja pokazuju da, na primer, večera između 21.30 i 22 časa povećava rizik od pojave visokog krvnog pritiska, gojaznosti i dijabetesa tipa 2.

Zato bi za naše optimalno zdravlje bilo važno da resetujemo sat našeg sistema za varenje:

Doručak

Prvi dnevni obrok najbolje je da uzmemo sat od ustajanja. Tako se sprečava umor, daje potrebna energija telu i sprečava unos rafinirane hrane bogate šećerom i glutenom, poput kroasana i previše kofeinskih napitaka.

Ručak

Idealno bi bilo ručati pet sati od doručka. Tako se održava optimalan metabolizam i podstiče gubitak suvišnih kilograma.

Večera

Odlazak u krevet punoga želuca poguban je po naše zdravlje. Uživanje u kasnom obroku i odlazak u krevet uzrokovaće da se masne ćelije tela još više “udebljaju”. Unos velikog broja kalorija zahtevaće i pojačan rad gušterače, odnosno lučenje insulina, što će uzrokovati i poremećaj sna.

San je najbolja prirodna “antiejdžing” terapija. I naučno je dokazano da dovoljno sna pomaže u regulaciji telesne težine. Zato je večera pre 19 sati idealna za održavanje zdrave telesne težine, dok je vreme oko 17.30 sati idealno za vežbanje, jer tada telo najbrže sagoreva kalorije.

Međuobroci

Preporučena vremena za međuobroke su 11 i 16 sati. Međuobrocima u ovo vreme bolje se reguliše nivo glukoze u krvi i telu daje potrebna energija pre ručka i večere.

 

Izvor: Espreso.rs