Share
Ovako možete da podignete seratonin i zablistate od sreće

Ovako možete da podignete seratonin i zablistate od sreće

Serotonin nam pomaže u regulaciji sna, apetita i raspoloženja, to je neurotransmiter koji je od velikog značaja za naše mentalno i fizičko zdravlje. Nizak nivo serotonina ponekad može da vodi i u depresiju, i zbog toga nije loše da znate da možete da podstaknete lučenje ovog hormona i na sasvim prirodan način, bez upotrebe lekova.

Evo pet naučno dokazanih “strategija” koje vam u tome mogu pomoći:

Vežbanje

Ovo ste sigurno već čuli, ali nije na odmet da se podsetimo. Vežbanje podstiče lučenje endorfina, endorfini nas čine srećnima. Evo kako to funkcioniše: kad vežbamo, naše telo oslobađa čitav niz neurohemikalija, uključujući i serotonin i dopamin, koji su kreirani tako da se bore protiv bilo kakve neprijatnosti u mišićima i da vam omoguće da izvedete pokrete koje želite. Prema rezultatima istraživanja Univerziteta u Vermontu, dvadesetominutni trening dovoljan je da vam održi raspoloženje “na visini” tokom sledećih 12 sati.

Najbolji pristup je da izaberete tip treninga u kojem stvarno uživate. Ako ne volite da trčite, idite na plivanje, ako vam je to dosadno, radite vežbe snage. Jer, trening ima taj pozitivan efekat samo ako u njemu uživate.

Masaža

Masaža prilično efikasno ublažava posledice anksioznosti i depresije, pokazalo je istraživanje sprovedeno na Univerzitetu u Majamiju. Terapija masažom snižava nivo kortizola (hormona stresa) za čitavih 53 odsto, a podiže nivo serotonina. Samo napred, dakle, počastite se masažom povremeno, i smatrajte da je to “lekar naredio”.

Sunce

Ugrabite svaki zračak sunca tokom ovih tmurnih dana. Ako možete sebi to da dozvolite, kratka šetnjica u toku prepodneva, po ovom zimskom suncu učiniće čuda za vaše raspoloženje. Istraživanje sprovedeno u Australiji pokazalo je da je nivo serotonina u organizmu viši tokom sunčanih dana nego kad je oblačno.

Pazite šta jedete

Jedno od najboljih prirodnih “sredstava” za podizanje nivoa serotonina su orašasti plodovi. A ako ne volite da grickate lešnike, orahe, bademe, isti efekat možete da postignete i ako jedete ananas, šljive i paradajz.

Meditacija

Meditativne tehnike opuštanja snižavaju krvni pritisak i podižu nivo serotonina. Samo trideset minuta meditacije može da pomogne u ublažavanju simptoma depresije, pokazala je studija sa Džons Hopkins univerziteta, piše Women’s Health.

 

Izvor: Republika.rs