Share
Zdrave jutarnje navike: Sami odlučujete kakav vas dan čeka!

Zdrave jutarnje navike: Sami odlučujete kakav vas dan čeka!

Prvih deset minuta su najvažniji, i od toga kako se ponašate u prvim trenucima po buđenju zavisi da li će dan proći onako kako ste očekivali, glatko i bez stresa, ili ćete da nadrljate.

Pored dobrog, zdravog i dovoljno dugog sna u toku noći, na to kakav vas dan očekuje najviše utiče ono što radite u prvih desetak minuta po buđenju.

Da li vaša jutarnja rutina izgleda manje-više ovako…

… Alarm zazvoni, vi “udarite snuz” i zatvorite oči na samo još pet minuta. Alarm. Snuz. Alarm. Zgrabite telefon, priznajući poraz. Proverite Instagram “lajk, lajk… uh, ona izgleda fenomenalno na svakoj fotki”. Onda protričite kroz Facebook. Onda Twitter. Bacite pogled na vesti, porazi vas stanje u svetu.

Pogledate mejlove i vidite da imate oko 10 miliona stvari koje treba da obavite do podneva.

Skačete iz kreveta, shvatite da već kasnite dobrih 20 minuta, trčite da se umijete istuširate, pogrešno zakopčavate košulju, što ćete shvatiti na pola puta do posla, stres vas već kida, a dan još nije ni počeo…

Ako se prepoznajete niste jedini.

A šta ako bi vaše jutre, i vaš dan u krajnjoj liniji, izgledao potpuno drugačije? Šta ako biste svakog jutra samo deset minuta stavili kao “zalog” da ćete imati dobar dan? Da li ste spremni da probate?

Nekoliko stinih promena mogu vašu jutarnju rutinu pretvoriti u početak dana tokom kojeg ćete biti produktivniji, zdraviji, srećniji.

Pre nego što preduzmete bilo šta, treba da pratite ova tri zlatna pravila koja će učiniti da se osećate lepo svakog jutra:

Pravilo broj 1: Telefon uveče ostavite na drugom kraju sobe, tako da ne možete da ga dohvatite iz kreveta

Pravilo broj 2: Ne proveravajte telefon, poruke niti mejlove

Pravilo broj 3: Vratite se na pravilo broj 2 “Ne proveravajte telefon, poruke niti mejlove”

Pod pretpostavkom da ste u stanju da podnesete ove restrikcije, na dobrom ste putu.

Kako da od svakog dana izvučete najbolje?

Dajte telu ono što mu je potrebno. Čaša obične vode neka bude prvo što ćete uzeti ujutru. Hidriraće vas, razbuditi i pozitivno delovati na vaš digestivni sistem. A ako ujutru popijete čašu vode, povećavate šanse da u toku dana popijete preporučenu količinu.

Dehidratacija je jedan od osnovnih uzroka umora, pa ako pijete dovoljno vode imaćete više energije.

Izrazite zahvalnost

Kad popijete vodu, opustite se minut, dva. I razmislite o svemu onome što imate u životu i što vas čini srećnim.

Pronađite inspiraciju

Sledećih minut, dva iskoristite da sami sebe podsetite šta vam je to najvažnije u životu. I šta vam daje volju da krenete napred.

Fokusirajte se

Sad kad ste načisto sa tim kako želite da se osećate, fokusirajte se na put kojim ćete stići do tog cilja.

Pokrenite se

Ne morate da vežbate ako niste “jutarnji tip”. Ali, malo istezanja biće sasvim dovoljno da vas razbudi, pokrene vam cirkulaciju i “napuni” vas energijom.

Neka ovo postane vaš dnevni ritual. Za tri nedelje ćete usvojiti ove navike. A vrlo brzo, biće vam jasno da vam se život promenio… na bolje.

 

Izvor: Mondo.rs