Share
Koncert Jadranke Jovanović i Dragane Moles ‘Ljubav na dar’ na sceni Narodnog pozorišta u Nišu

Koncert Jadranke Jovanović i Dragane Moles ‘Ljubav na dar’ na sceni Narodnog pozorišta u Nišu

Narodno pozorište u Nišu za 14. februar organizuje poseban događaj, koncert Jadranke Jovanović sa Draganom Moles, kao gošćom, pod nazivom „Ljubav na dar“.

Jadranka Jovanović; foto: Aleksandar Blanuša

Primadonu Jadranku Jovanović, pratiće pijanistkinja Nada Matijević, a kao gosti nastupiće Dragana Moles – sopran i pijanista Bojan Mladenović, kao i glumac Miloš Đurović.

Koncert počinje u 20 sati, a cena ulazinaca je 500 dinara.

Jadranka Jovanović već godinama važi za sinonim vokalne umetnosti u Srbiji. Respektabilan ugled u svetskim umetničim krugovima ostvarila je pre svega nastupima na preko 120 svetskih operskih i koncertnih pozornica, od Pekinga do Meksiko Sitija, i od Palm Biča do Sibira, među kojima se izdvajaju: Milanska „Skala”, „Teatar Liceo” u Barseloni, „Teatar Masimo” u Palermu, „Mocarteum” u Salcburgu, „Teatar Munisipal” u Rio de Žaneiru, „Bunka Kaikan” u Tokiju, „San Karlo” u Lisabonu, „Teatar Komunale” u Firenci, „Teatar Ređo” u Parmi, Opera u Nici, Festival „Žorž Enesku” u Bukureštu, „Glen Guld” dvorana u Torontu, „Teatar Belini” u Kataniji, Rosinijev Festival u Pezaru, atinski „Irodion”, „Kenedi Centar” u Vašingtonu, „Karnegi Hol” u Njujorku… Ostaće upamćena i kao prva Karmen na Bliskom Istoku u Arapskim Emiratima. U svojoj dosadašnjoj, trideset i osam godina dugoj karijeri, ostvarila je preko 2160 nastupa u operama i na koncertnim podijumima.

Sarađivala je sa najvećim svetskim umetnicima: Klaudijom Abadom, Rikardom Mutijem, Rikardom Šaijem, Plasidom Domingom, Mirelom Freni, Peterom Dvorskim, Hozeom Karerasom.

Otpevala je preko 70 uloga iz opera i vokalno-instrumentalnih dela, od kojih su najupečatljivije: Abigaila, Pepeljuga, Santuca, Eboli, Karmen, Amneris,Đovana Sejmur, Princeza de Bujon, Adalđiza, Izabela, Preciozila, Grofica Marica, Silva, Komponist, Verdijev „Rekvijem”…

Rođena je u Beogradu, gde je na Fakultetu muzičke umetnosti stekla dve univerzitetske diplome: na teoretskom odseku, i na odseku za solo pevanje. Na odseku za solo pevanje je i magistrirala.

Zanimljivo je da je već na početku njene internacionalne karijere kritičar lista „Mesađero Veneto” iz Trsta napisao „da joj ništa ne nedostaje da bi bila prava primadona”.

Jadranka Jovanović je u muzički život svoje zemlje uvela čitav niz inovacija, tematski osmišljenjih koncerata, počev od prvog, pod nazivom „Vek i po srpske solo pesme”, zatim „Veče Verdijevih Diva”, „Veče francuske muzike”, „Verdi –Sekspir”, „Veče Rosinija”, „Svetski muzički biseri”, „Ciganski romansero, prvo predstavljanje španske zarzuele u Srbiji, „Puškinijana”.

Na prostore bivše Jugoslavije prva je izvela veliki broj muzičkih rariteta, nepoznatih dela.

Do sada je realizovala 10 celovečernjih solističkih koncerata u sali Kolarčeve zadužbine, kao i 5 solističkih koncerata u beogradskom „Sava Centru”, i više od 180 solističkih koncerata širom zemlje i sveta, kroz koje je pokazala i svoj veliki istraživačko-muzikološki rad.

2016. godine objavljena je knjiga „Recondita armonia“ uvaženog italijanskog muzičkog kritičara Bruna Baudisona posvećena operskim umetnicima koji su ostavili neizbrisiv trag u italijanskim operskim kućama u poslednje tri decenije. Značajno mesto u ovoj knjizi pripalo je Jadranki Jovanović.

Pored „Sjajno izbrušenog glasa, sa frazama koje su interpretirane zbunjujućom lakoćom plasirane sa prvoklasnim talentom” (Nice Matin-Francuska) kritičari širom sveta uvek su isticali i njenu „Briljantnu scensku pojavu” (Ciriški „Linz Cajtung”).

Ostaće zapamćeno da je tokom svoje duge internacinalne karijere bila i ostala svoja, prava i dominantna primadona, uvek sa stalnom adresu u Beogradu ponosna na svoje poreklo.

Dragana Moles; foto: Privatna arhiva

Dragana Moles rođena je 1970. godine u Nišu, gde je završila gimnaziju “Svetozar Marković”, zatim srednju muzičku školu u Nišu uz studije elektronike, koje ostavlja da bi studirala na sofijskoj Muzičkoj akademiji.

Potom završava specijalizaciju na Glumačkoj Akademiji, magistrira i doktorira 2014, sa najvišim ocenama iz oblasti vokalne pedagogije. Tema doktorata je od izuzetnog značaja za sve operske pevače kojima maternji jezik nije italijanski, a žele da budu konkurentni na internacionalnom nivou.

Učenica je velikih svetskih operskih imena, kao što su Rajna Kabajvanska i Gena Dimitrova, ali je za njenu tehniku i poznavanje belkanta ipak najzaslužnija Tea Karkavalo, šef Katedre za opersko pevanje Konzervatorijuma ”Santa Sesilia” u Rimu. Laureat je internacionalnih konkursa ”Kaleidos” Palermo i ”Opera rinata” Verćeli, Milano.

Debitovala je u ”Travijati”, koju i najviše izvodi u svojoj karijeri, a u repertoaru ima još desetak uloga iz opera ”Rigoleto”, ”Figarova ženidba”, ”Karmen”, ”Faust” , “Lucija od Lamermura”, ”Otelo” i dr. Ostatak repertoara čini veliki broj dela kamerne i duhovne muzike.

Bavi se intenzivno i pedagoškim radom, kako solista, tako i horova. Održala je dvadesetak masterklasova kao vokalni pedagog i učestvovala u žirijima operskih takmičenja širom Evrope sa velikim svetskim imenima kao što su: Džoan Saterlend, operska legenda koja je Pavarotiju otvorila vrata svetskih scena; Lela Kuberli, poslednji sopran koji je snimao sa Herbertom Fon Karajanom; Tea Karkavalo, šef Katedre za solo pevanje na Konzervatorijumu “Santa Sesilia” iz Rima; Maria Konti Galenti (“Mocarteum” iz Salcburga).

 

Autor: Media Press