Share
Plivanje – najefikasniji lek za stres i depresiju

Plivanje – najefikasniji lek za stres i depresiju

Svaka fizička aktivnost, kao što je poznato, pomaže očuvanju fizičkog i mentalnog zdravlja, a ukoliko ste pod velikim stresom ili u depresiji, najjednostavniji način da podstaknete lučenje hormona sreće jeste da zaplivate.

Najnovija studija urađena u Velikoj Britaniji, pokazala je da plivanje od 30 do 60 minuta dnevno može da značajno smanji simptome depresije.

Utvrđeno je da se redovni plivači ne samo opuštaju tokom boravka u vodi, već je veliki broj njih rekao i da im ova aktivnost pomaže da se lakše nose sa problemima u svakodnevnom životu i da ih brže rešavaju.

Ono što plivanje izdvaja od drugih fizičkih aktivnosti je i skoro nepostojeća mogućnost povreda, tako da možemo biti bezbrižni kada kročimo u vodu, što dodatno doprinosi opuštanju. Kada plivamo, angažujemo sve grupe mišića, ubrzavamo disanje i rad srca, podstičemo cirkulaciju, a sve to utiče na bolji rad mozga, samim tim i na raspoloženje.

Imajući u vidu da sam boravak pored vode opušta ljude i pomaže im da srede misli, jasno je da plivanje ima višestruko jači efekat. Za sedenje pored reke idealno godišnje doba je proleće, za kupanje u moru leto, a u bazenu možemo zaplivati bilo kada.

 

Izvor: Nedeljnikafera.net