Share
Fejsbuk alati koji vam mogu povećati prodaju i biti od koristi

Fejsbuk alati koji vam mogu povećati prodaju i biti od koristi

Društvena mreža Fejsbuk nedavno je objavila da je dostigla cifru od 2,2 milijarde aktivnih korisnika mesečno, što ovu društvenu mrežu čini ključnom marketinškom platformom za bilo koji biznis, uključujući i vaš. Portal Media Press vam predstavlja 5 alata koji će unaprediti ne samo vaš marketing, već i prodaju. Spremni?

#1 Fejsbuk reklame

Nakon svih promena algoritma, takozvani organski reach je znatno opao. Sigurno ste primetili da manje ljudi ima interakciju sa vašim objavama, odnosno lajkuje, deli i komentariše.

Dopadalo se to nama ili ne, jedini lek za to su Fejsbuk oglasi. Da, znamo šta prvo pomislite – “Ali, to nije besplatno, treba sad i za to da izdvajam novac”. To je tačno, ali pre nego što odbacite ovu opciju, treba da nešto imate u vidu.

Sa svim opcijama za targetiranje ciljne grupe (poput pola, godina, lokacije i interesovanja), imate mogućnost da za relativno malo novca svoje proizvode i usluge predstavite ljudima za koje postoji najveća mogućnost da će ih kupiti, odnosno da su im potrebni.

Praktično, plaćate da informacije o vašem biznisu dođu samo do potencijalnih kupaca. To je odlično za vaš budžet, konverziju i isplativost ulaganja u marketing. Samim tim, to je bolja opcija od pukog lajkovanja, deljenja i komentarisanja od strane onih kojima se dopada vaša objava, ali nisu ciljna grupa i nemaju ama baš nikakvu nameru da kupe ono što vi proizvodite.

Razmislite. Šta vam je važnije – 100 komentara, lajkova ili deljenja koje ćete dobiti na besplatnu objavu ili 10 kupaca koje će vam doneti reklama? Ne morate da nam kažete, znamo odgovor.

Ali, pre nego što zaključite da treba odmah da završite sa čitanjem teksta i bacite se na pravljenje oglasa, dozvolite nam da vam damo nekoliko korisnih saveta:

Odaberite cilj

Fejsbuk nudi čak 11 marketinških ciljeva prema kojima možete usmeriti oglase. Neki od njih su i:

  • brand awareness – predstavite svoj brend novoj publici
  • reach – mogućnost da vaš oglas dođe do što većeg broja ljudi koji pripadaju vašoj ciljnoj grupi
  • traffic – povećanje posećenosti određene strane vaše internet prodavnice
  • engagement – omogućava vam pristup široj publici koja će lajkovati vaš post ili stranicu, posetiti događaj koji organizujete ili zatražiti neku ponudu
  • messages – ohrabrite ljude da vas kontaktiraju preko Fejsbuk mesindžera
  • conversions – podstaknite ljude da preduzmu specifičnu akciju na vašem sajtu (na primer da kupe određeni proizvod)

Pre nego što odlučite da pokrenete kampanju, razmislite šta vam je važno i šta želite da postignete, odnosno koji cilj želite da ostvarite.

Testirajte slike i sadržaj

Iako i vrapci na grani znaju, ponovićemo da je i za Fejsbuk kao i za druge oglase važno da imate zanimljiv sadržaj. Osmislite naslov i opis koji će privući pažnju i zaintrigirati ljude da kliknu. Ono što će svaki oglas učiniti neodoljivim su reči poput “besplatno”, “na popustu”, “poklanjamo” (saveti, uzorak i sl.).

Odaberite sliku koja privlači pažnju – poigrajte se bojama, upotrebite sliku na kojoj su ljudi (dokazano povećavaju konverziju), a ukoliko može nekako da se uklopi sa vašim brendom, isprobajte slike na kojima su kuce i mace.

Ali, nemojte se zaljubiti u svoje delo i tvrdoglavo se držati šablona. Testirajte i sadržaj i slike za istu reklamu, sve dok ne ubodete dobitnu kombinaciju. I onda sve ispočetka za svaki proizvod ili uslugu.

Stvorite osećaj hitnosti

Pošto je kupovina emotivna,a ne racionalna odluka, iskoristite slabu tačku svakog ljudskog bića – želja da imamo nešto posebno i retko. Kako? Reklamirajte pojedine proizvode kao ekskluzivne dok su novi, istaknite da su za neke proizvode ograničene zalihe, dodajte tajmer kako biste naglasili da je vreme za nabavku po povlašćenoj ceni ograničeno. Naravno korisnički interfejs treba da bude tako dizajniran da surferi mogu da završe akciju do kraja, a ne da odustanu u procesu kupovine.

Napomena: nemojte preterivati sa ovom tehnikom!

Istaknite prednosti

Kada kreirate sadržaj reklame, stavite fokus na prednosti vašeg proizvoda i naglasite šta ljudi dobijaju ili koji će problem rešiti.

Izaberite vrstu oglasa

Fejsbuk nudi razne opcije. U odnosu na vaše potrebe, odaberite onaj koji vam najviše odgovara. Možete se na primer odlučiti za:

  • foto oglase (najjednostavniji način da započnete sa Fejsbuk reklamiranjem)
  • video
  • karusel (do 10 fotografija ili videa) – možete postaviti nekoliko proizvoda ili istaći benefite jednog
  • slideshow – ovo je jednostavan način za kreirati kratki video od postojećih slika ili videa. Možete dodati tekst ili muziku, a ako nemate fotografije, izaberite neke iz Fejsbukove kolekcije; ovaj tip oglasa ima sve prednosti videa, a istovremeno se dobro učitava čak i sa sporom konekcijom
  • collection – dostupni su samo za mobilne telefone, ali ako se upare sa tipom “instant iskustvo” (objasnićemo ih detaljno u redovima koji slede) omogućićete ljudima da kupuju vaše proizvode bez napuštanja Fejsbuka
  • lead oglasi – takođe dostupni samo na mobilnim telefonima, jer su specijalno dizajnirani da olakšaju korisnicima da vam ostave svoje kontakt podatke (npr. prilikom prijave za newsletter)
  • dinamični oglasi – odlični su za promovisanje proizvoda za koje će kupci najverovatnije biti zainteresovani; ako je recimo neko posetio stranu na kojoj je neki proizvod ili ga dodao u korpu, ali je napustio sajt pre kupovine, oglas za baš taj proizvod će im se pojaviti na Fejsbuku
  • mesindžer oglasi – foto, video, i dinamični oglasi se mogu pojaviti i u Fejsbuk mesindžeru; kada kreirate oglase vodite računa da uz feed odaberete da se prikazuju i u Fejsbuk mesindžeru.

A sada ćemo posebnu pažnju posvetiti onima koji se ističu:

#2 Instant experience oglasi

Nema potrebe da naglašavamo koliko je konkurencija na Fejsbuku nemilosrdna – svi se bore za pažnju kupaca. I zato vam je potreban svaki alat i svaka taktika koja će vam pomoći da se izdvojite.

Tu na scenu stupaju Instant Experience oglasi. Nekada poznati kao Canvas, specifični su upravo po iskustvu koje pružaju korisnicima. Atraktivni su zbog toga što mogu da zauzimaju ceo ekran i učitavaju se 15 puta brže nego mobilne verzije sajtova van Fejsbuka. Osim bržeg učitavanja, izdvaja ih i to što su izuzetno interaktivni i dizajnirani tako da privuku i zadrže pažnju.

Vaša ciljna grupa kroz njih postaje deo vaše priče, a ne samo pasivni posmatrač i konzument.

Ovu vrsta oglasa je lako prilagoditi, pa možete dodati različite kombinacije i komponente poput zaglavlja, teksta, videa i slika. Činjenica da korisnici lako mogu da ih skroluju gore-dole i levo-desno, utiče i na zadržavanje njihove pažnje.

Možete ih koristiti za bilo koji od marketinških ciljeva, ali sigurno nećet pogrešiti ako ih odaberete za:

  • povećanje vidljivosti vašeg brenda (fokusirajte se na priču o brendu i usmerite ih na svoju Fejsbuk stranu ili sajt za više informacija)
  • konverziju (stavite akcenat na benefite proizvoda)
  • prikupljanje podataka (na primer mejl adrese), bez napuštanja Fejsbuka

Osim što ih lako možete prilagoditi, dobar su izbor i zbog toga što već postoje templejti za pomenute ciljeve, pa ne morate da sa dizajnom krećete od nule.

Evo nekoliko saveta za ovu vrstu oglasa:

  • za razliku od karusela, kod ovih oglasa se prikazuje slajd po slajd i zato je prvi izuzetno bitan – može da utiče na to da li će korisnik nastaviti da gleda ili čita
  • dajte prednost vizualima – upotrebite video ili kvalitetnu fotografiju sa kratkim opisnim tekstom i nemojte zanemariti 360 stepeni format
  • nemojte zaboraviti poziv na akciju (obavezno barem na poslednjem slajdu)
  • fokusirajte se na jednu poruku ili temu
  • iskoristite ovaj produženi format da svoju ponudu predstavite u vidu priče, jer je storytelling još jedan moćan alat za vaše marketinške kampanje.

A da bi vaši oglasi bili delotvorni, neophodan vam je:

#3 Facebook pixel

Pitate se šta je to?

Najjednostavnije objašnjenje je da je Facebook piksel kod koji instalirate na svoj sajt. Taj kod prati posetioce vašeg sajta, njihove navike i ponašanje. To je odličan način da prikupite podatke (od demogradskih do onih istančanijih kada su u pitanju interesovanja) i temeljno upoznate kupce i potencijalne kupce svojih proizvoda i usluga.

Ovo će vam pomoći da:

  • targetrate reklamama baš onu ciljnu grupu koja je zainteresovana za vaše proizvode i usluge
  • osmislite efektne oglase u odnosu na potrebe vaših kupaca i potencijalnih kupaca
  • pratite rezultate svojih reklama i u odnosu na to testirate različit sadržaj
  • izmerite ROI
  • podsetite posetioce na ono što su gledali na sajtu i izazovete potrebu da završe kupovinu.

Potrebno je vreme da piksel prikupi sve relevantne podatke, pa bi bilo dobro da ga što pre instalirate.

Nakon instaliranja, kreirajte prvo oglase kojima ćete dovesti ljude na sajt (dakle širu publiku), a onda iskoristite podatke i napravite oglase za privlačenje uže publike – one koja je već iskazala interesovanje i bila na vašem sajtu. Ovo naravno možete po potrebi dalje sužavati, na primer na one koji su pokazali zanimanje za određeni proizvod, pa želite da ih podstaknete da ga i kupe.

Poenta savremenog marketinga je da proizvode i usluge predstavite onima koji su zaista i zainteresovani za ono što nudite. Fejsbuk piksel je u tome jedan od vaših najboljih saveznika.

Kad smo kod saveznika, upoznajte još jednog:

#4 Messenger chatbot

Svi smo svesni koliko važnu ulogu Facebook Messenger ima u našoj svakodnevnoj komunikaciji. A ako je verovati rečima Marka Zakenberga, ova aplikacija će u narednim godinama postati prioritet Fejsbuk platforme.

Zbog svega toga je izuzetno važno da u svoj arsenal za odličan marketing i povećanje prodaje uvrstite i četbot.

Šta je to, pitate se? Poželite dobrodošlicu veštačkoj inteligenciji u svoj tim. Messenger chatbot je robot koji komunicira sa vašom publikom umesto vas. Doprinosi boljoj interakciji, deluje ličnije i povećava procenat konverzije – ljudi će pre kliknuti na poruku, nego otvoriti mejl.

Nakon inicijalnog napora koji ćete uložiti u podešavanje poruka, sve ostalo će ići manje više samo od sebe. Imaćete automatizovanu komunikaciju, 1 na 1, koja je rado prihvaćena od strane korisnika.

Šta više da poželite?

Za kraj:

#5 Instant articles

Ova vrsta formata je tu da reši problem koji nas sve izluđuje – sporo učitavanje na telefonu. I čini se, u odnosu na dostupne podatke, da mu prilično dobro ide. Evo malo statistike:

  • instant articles dobijaju 20% više klikova
  • 10 puta se brže učitavaju
  • 70% su manje šanse da će onaj ko ih čita prestati da to čini pre nego što završi tekst
  • 30% se više dele od drugih tekstova optimizovanih za čitanje na mobilnom telefonu
  • ljudi sa sporijom internet konekcijom 20-40% više čitaju ovaj oblik tekstova.

Dodajte na sve ovo i činjenicu da od nedavno možete integrisati u tekst i poziv na akciju (na primer, prijavu za newsletter), kao i to da preko njih možete čak i zaraditi. Shodno tome, postaje vam jasno zašto ne bi trebalo da ih izgubite iz vida. Instant articles su način da ostvarite bolju interakciju sa svojom publikom i zadržite njenu pažnju, što je u današnje vreme, složićete se, neprocenljivo.

Nemojte više gubiti vreme i novac, već počnite što pre sa korišćenjem svih ovih alata. Uskoro ćete videti pozitivne promene i povećanje prodaje, obećavamo!

 

Autor: Dragan Antić – Media Press (www.mediapress.rs)