Share
Iznenadićete se šta slatkiši čine vašem telu

Iznenadićete se šta slatkiši čine vašem telu

Kratkotrajno vas čine srećnim, a ostavljaju trajne posledice na vaše zdravlje 

1. Uticaj na vaš mozak

Naučno je dokazano da šećer vremenom može dovesti do smanjene mogućnosti mozga da uči i pamti informacije, pa vodite računa o tome kolike količine unosite u svoje telo.

2. Pada vam energija

Nakon konzumacije rafinisanih ugljenih hidrata, dolazi do kratkotrajnog uzleta energije, ali zatim dolazi i do njenog naglog pada, a pritom se javlja i osećaj slabosti i bezvoljnosti. Umesto ovih namirnica radije izaberite one bogate belančevinama, kao što su grčki jogurt, bobičasto voće, humus, sveže povrće i slično. Ove namirnice stabilizovaće nivo šećera u krvi, a neće imati negativne posledice.

3. Još ste gladniji

Fruktoza dokazano utiče i na centar za kontrolisanje apetita u mozgu, ali i osećaj zadovoljstva, što znači da takva hrana neće ublažiti vašu želju za hranom, već ćete samo unositi još više hrane u organizam.

4. Koža brže stari

Jednostavno je: prevelike količine šećera mogu dokazano sprečiti obnovu kolagena koji je ključni sastojak za elastičnost vaše kože i sprečavanje preuranjenih bora. Želite li naborano lice? Naravno da ne!

5. Povećan rizik od raznih bolesti

Šećer negativno utiče i na belančevine, vlakna i organe i povećava rizik od raznih bolesti, posebno jetre i bubrega. Drugim rečima, ovakvu ishranu će vaše ćelije “skupo platiti”.

6. Postajete zavisnici

Konzumacija šećera dovodi do izlučivanja dopamina, neurotransmitera zbog kojeg s vremenom stvari koje volimo želimo u još većoj meri. Tako vaše telo želi još, još i još – loših stvari, ako ih konzumirate.

7. Masti

Prekomerne količine šećera u vašem telu se pretvaraju u masti, čime povećavate rizik ne samo od gojaznosti, već i od dijabetesa tipa 2 i bolesti kardiovaskularnog sistema.

8. Stres

Jedete kada ste pod stresom? To nije nimalo pametna odluka, jer šećer samo kratkotrajno može sniziti nivo hormona stresa, kortizola. Drugim rečima, jedenje pod stresom izaziva stres, pa prestanite s tom navikom. Bolje idite u šetnju, na trčanje ili u teretanu, dobro se oznojite i uživajte u smirenosti nakon toga.

 

Izvor: Espreso.rs