Share
Prosečna starost automobila u Srbiji

Prosečna starost automobila u Srbiji

Tržište automobila u Srbiji konstantno raste, a glavni razlog za to je veća kupovna moć i bolji uslovi finansiranja. Cena novijih automobila postaje povoljnija, što takođe utiče na samo auto tržište u zemlji, tako da je u porastu prodaja novijih modela automobila. U ovom članku bavimo se odgovorom na pitanje kolika je prosečna starost automobila koji se voze u Srbiji.

Foto: Portal Media Press Srbija

Pre svega, treba napomenuti da se stanovnici Srbije vrlo često odlučuju za otkup povolnih vozila, otkup motora i skutera, kao i otkup automobila u zamenu za neki drugi polovan automobil. Prema brojnim istraživanjima, uprkos rastu tržišta automobila, prosečna starost svih vozila u Srbiji je 17 godina, dok je prosečna starost automobila nešto veća od 16 godina.

Iako je automobil jedno od glavnih prevoznih sredstava u našoj zemlji i bez obzira na činjenicu da mnogi danas voze kola, na ulicama Srbije uglavnom krstare izuzetno stara vozila. Zašto je to tako, kao i za koje automobile se naš narod opredeljuje, saznajte u nastavku teksta.

Novac kao glavni razlog za vožnju starih automobila

Kao odgovor na pitanje zašto voze starije automobile, ljudi opravdanje uvek nalaze u novcu. Naime, velikom broju vozača najbitnije je “da se auto kotrlja”, pa vrlo često teško izdvajaju veću količinu novca za svoj automobil.

Kupovina polovnih automobila je ono što je karakteristično za Srbiju. Već voženi automobili sa pređenom kilometražom imaju nižu cenu i pristupačniji su velikom broju građana Srbije, pa ne čudi što pored toga što se u Srbiji voze relativno stari, kupuju se i relativno polovni automobili.

U Beogradu je najniža starost automobila i iznosi oko 13 godina. Kako se krećemo ka severu, prosečna starost automobila raste i do 17 godina, dok jena jugu Srbije prosečna starost automobila veća od dve decenije, pa Leskovac i Prokuplje dele titulu gradova sa prosečno najstarijim automobilima u zemlji.

Foto: Portal Media Press Srbija

Marke automobila koje voze građani Srbije

Srbi najviše vole nemačke automobile, o čemu svedoče podaci da se građani Srbije najradije opredeljuju za Folksvagen, čak više od 13 odsto vozača. Marka automobila Opel se nalazi na drugom mestu, dok francuski Reno ponosno zauzima treće mesto sa 9 odsto vozača u Srbiji.

Kada su u pitanju automobili koje voze građani Srbije, u prvih deset spadaju Fiat, Audi, Pežo, BMW i Ford. Citroen se nalazi na devetom mestu, dok deseto mesto zauzima neprevaziđen i rado vožen Mercedes. Razlog zašto se ljudi odlučuju za određene marke automobila svakako jenovac, lako i jeftino održavanje i pristupačnost.

Vrsta goriva koju biraju građani Srbije

Na plin se kuva, na dizel se ore, na benzin se vozi – omiljena je uzrečica svih ljubitelja benzina. Uprkos tome, u Srbiji prvo mesto zauzimaju dizel vozila sa čak 55 odsto vozača. Drugo mesto je benzin, dok se na trećem mestu nalazi plin.

Razlog za odabir dizela svakako je novac i novčana isplativost. Iako uz benzin može da se ugradi i plin, pa da sama potrošnja bude poprilično niža, ljudi u Srbiji se radije opredeljuje za dizelašezbog cene goriva na tržištu. Takođe, dizelaši manje troše i laki su za vožnju, zbog velikog obrtnog momenta pri niskim obrtajima.

Modeli automobila za koje se odlučuju građani Srbije

Ljudima u Srbiji, pored toga što im je važna sama cena automobila i cena njegovog održavanja, veoma im je bitno da automobil bude prilagođen za sve i svaku priliku. Naime, građani Srbije sa prosečnim primanjima kada kupuju automobile, gledaju u napred, te se često opredeljuju za vozila koja će im biti pogodna u budućnosti.

Iz tih razloga, kada se radi o vrsti karoserije, najviše je vozača sa limuzinama, dok za njim slede hečbek i karavan. Ljudi se uglavnom opredeljuju za limuzine jer su komforne i pogodne za vožnju i porodična putovanja, a uz to su laka i povoljna za održavanje.

Foto: Portal Media Press Srbija

Porodični automobil kao nasledstvo – razlog za vožnju starih automobila

Mnogi nasleđuju automobile od svojih roditelja, koji suponekad stari i po dve decenije, te je i to jedan od razloga zašto ljudi voze starije automobile. Neretko je ljudima žao da prodaju stari automobil, zbog brojnih uspomena, pa ga voze veoma dugo, dok skroz ne izgubi mogućnost vožnje.

Ono što nije dobro kod starih automobila je što oni gube sigurnost, te nisu bezbedni za saobraćaj. Auto-industrija raste i razvija se, pa se očekuju i leteći automobili na struju u 2020. godini. Iz tih razloga je potrebno da se vozni park u Srbiji obnavlja redovno, jer nije u pitanju samo bezbednost vozača i učesnika u saobraćaju, već i samo zagađenje životne sredine.

Iako i država ima veliku ulogu u automobilskoj industriji Srbije, te mora da ponudi podsticaje za kupovinu novih automobila, svaki pojedinac mora misliti kako na svoju bezbednost, tako i na bezbednost građana i učesnika u saobraćaju, stoga učinimo puteve bezbednim tako što ćemo voziti mlađe automobile koji su sigurniji i zdraviji i za nas i za našu okolinu.

 

Autor: Dragan Antić – Portal Media Press Srbija