Share
Saveti za oglašavanje na društvenim mrežama u 2019. godini

Saveti za oglašavanje na društvenim mrežama u 2019. godini

Skoro polovina svetske populacije koristi neku od društvenih mreža, pa ne čudi što je oglašavanje na njima unosno ukoliko se vrši na pravi način i u korak sa vremenom i tehnologijom. Svaka nova godina signalizira novi početak, pa je isti slučaj i kada je reč o strategiji oglašavanja na društvenim mrežama.

Ukoliko se probaju nove stvari koje drugi brendovi, odnosno konkurencija ne radi, postoji veća šansa da se publika iznenadi i više uključi u vaše oglašavanje, što i jeste cilj samog oglašavanja na društvenim mrežama.

Ako vam je potrebna pomoć prilikom oglašavanja na društvenim mrežama, agencija za digitalni marketing uvek ima odgovore na sva vaša pitanja i nedoumice.

U nastavku teksta Portal Media Press navodi nekoliko saveta za oglašavanje na društvenim mrežama u 2019. godini, kako biste ih uključili u strategiju poslovanja društvenog marketinga za 2019.

Razumevanje i briga o publici je uvek na prvom mestu

U oglašavanju na društvenim mrežama veoma je važna odanost i poverenje koje se ostvaruje sa publikom. 2019. godine, najveća pažnja marketinških stručnjaka bi trebalo da bude usmerena ka publici i ljudima koji prate njihov rad, kako bi se iskoristile društvene mreže u prilog karijere, brenda i kompanije..

Kako bi se ostvario odnos pun poverenja, neophodno je biti blagovremen, odnosno odgovarati na žalbe, pitanja i nedoumice svojih pratioca redovno. Ovakav vid komunikacije je veoma bitan za ukupnu lojalnost brenda.

Društvene mreže će se 2019. godine još više okrenuti interakciji 1:1, a ne 1:mnogi, kako su do sada radile mnogo kompanije i brendovi. Reakcija na svoju publiku olakšava gradnju samog odnosa između brenda i publike. Bez sumnje, najveća konkurentska prednost je rad na stvarima koje se ne vrednuju, kao što je odgovaranje na svaki zahtev, kao i odgovaranje na poruke i svaki komentar.

Stoga je trend 2019. godine u oglašavanju na društvenim mrežama lična interakcija. Brendovi koji mogu da pristupe društvenom angažmanu sa istinskom željom da izgrade odnose sa svojom publikom i potencijalnim kupcima, biće vodeći u oglašavanju na društvenim mrežama 2019. godine.

Autentične priče i “real” momenti na društvenim mrežama

Kako bi se privukli, ali i zadržali pratioci, neophodno je biti autentičan. Međutim, u moru brendova koji se trude da budu drugačiji i upečatljiviji, nema sumnje da ume biti teško izdvojiti se. To se najbolje postiže autentičnim pričama i “real” momentima.

To znači manje statičkih nadogradnji i više rada iza scene, više sirove i intimne priče, kao i više posla za trgovce i brendove. Autentične priče stvaraju transparentiniji i smisleniji odnos između korisnika i brenda, jer su na klasične reklame ljudi oguglali, i teže i sporije se povezuju sa njima.

Kako bi se probio, svaki brend mora da ispriča priču koja je važna ljudima, iako preterano nije važna za sam brend. Ljudi reaguju na “real” momente, u kojima mogu sami sebe da vide i zamisle, stoga se savetuje da se u 2019. godini prilikom oglašavanja na društvenim mrežama dele tajne koje su važne ljudimai sa kojima oni mogu da se povežu.

Rad sa infulenserima i mikro influenserima

Jedna od najbrže rastućih tipova oglašavanja na društvenim mrežama je influenser marketingkoji se 2015. godine pojavio prvi put na našem tržištu. Inflenseri su ljudi koji mogu biti od velike pomoći pri unapređivanju biznisa. Oni su prisutni na Instagram-u, Facebook-u, YouTube-u, na blogovima.

Čak 94 posto marketara koji su koristili influenser marketing, navode da su veoma zadovoljni rezlutatima i da će i u budućnosti rado raditi sa influenserima kako bi proširili priču o svom proizvodu i usluzi.

Pojedine studije ističu da je ovaj vid advertajzinga i do 11 puta efikasniji od “tradicionalnih” digitalnih kanala, pri čemu rad sa influenserima i mikro influenserima predstavlja nezaobilaznu stavku u marketing miksu sve većeg broja kompanija.

Za oglašavanje na društvenim mrežama, i u 2019. godini, savetuje se oglašavanje putem influensera, jer na globalnom nivou donosi i do77 posto veću angažovanost publike sa brendom budući da reklamna poruka dolazi direktno od trećeg lica, koje je uglavnom nezavisan kreator sadržaja, stoga mu se više veruje.

Više video sadržaja!

Pored slika, teksta, infografika, posebno popularan u poslednje vreme jeste video, koji je ponovo veliki trend u oglašavanju na društvenim mrežama. Video je kao format dosta lakše konzumirati, ali ga je često teško producirati.

Ipak, mreže poput Facebook-a i LinkedIn-a, video formatu daju prednost po pitanju broja pregleda, posebno ukoliko se video sadržaj upload-uje na te platforme, jer je video sadržaj postao moćan motivator.

Prilikom konzumiranja video sadržaja, savetuje se da se dole stavlja titl, kako bi sadržaj mogli da isprate i ljudi koji su na primer u javnom prevozu i ne čuju dobro zvuk. Na taj način se stiže do šire publike u svakom trenutku. Ono što je možda najbitnije je prilagoditi sadržaj platformi na kojoj se emituje.

2019. godina će biti probojna godina za IGTV sa Instagram-om koji gura aplikaciju u centar. Ova društvena mreža se menja i razvija, pa ne čudi što Instagram izgleda durgačije sa svakim novim update-om. Vertikalni video polako preuzima vodeću ulogu u video oglašavanju na društenim mrežama, pa se savetuje da se sve njegove prednosti upotrebe, kako bi poruka stigla do što većeg broja korisnika.

Sadržaj prilagođen mobilnim uređajima

Kreiranje sadržaja za mobilne uređaje nije novi koncept, ali je poslednjih godina postao sve značajniji, pogotovo kada je reč o video sadržaju. Kako je tržište mobilnog interneta ogromno, oglašivači nikako ne bi trebalo da ga zaobiđu.

Svet mobilnog marketinga ima veći potencijal za dalji rast, a da bi sam sadržaj na društvenim mrežama bio u korak sa mobilnim uređajima, morali bi da isprati inovacije u mobilnoj tehnologiji.

Vizuelno atraktivni video zapisi koji se mogu reprodukovati i bez zvuka su najbolji sadržaj prilagođen mobilnim uređajima. Oni se mogu lako pokretati i na mobilnim uređajima, i na tabletima i na desktope računarima. To zapravo znači da se marketinška poruka može lako prenositi globalnim tržištem i na taj način stići do željenog auditorijuma.

Oglašavanje na internetu predstavlja skup strategija i tehnikakoje koriste internet kao kanal komunikacije za podršku ostvarivanje marketinških ciljeva. Nema sumnje da uz dobro oglašavanje, marketing na društvenim mrežama donosi veću vidljivost za kompaniju, brend ili preduzeće.

Uz dobru analizu i strategiju rada, reklamiranje na internetu će sigurno doneti vidljive rezultate. Na vama je samo da pratite trendove i budete u korak sa vremenom, kako bi svaka vaša poruka bila zapažena, autentična i kako bi izazvala željenu reakciju kod publike.

 

Autor: Dragan Antić – Portal Media Press Srbija