Share
Ovo su ključni razlozi zbog kojih biznisi propadaju

Ovo su ključni razlozi zbog kojih biznisi propadaju

Za propadanje biznisa postoji mnošto razloga, ali jedno je sigurno – biznis gotovo uvek ne uspe zbog samog preduzetnika. Kada se na to doda i statistička činjenica da samo jedna trećina preživi 10 ili više godina onda lako dolazimo do zaključka da je život preduzetnika jedan konstantan izazov.

No, pored toga, postoji par ključnih faktora zašto biznisi najčešće propadaju. I mi ćemo probati da vam ih približimo u nadi da se i vama ne desi isto. Pa da počnemo.

8 ključnih razloga zašto biznisi propadju

#1 Nedostatak planiranja

Iako je za svaki uspešan biznis potrebno unapred uraditi detaljan plan, znajte da preduzeća u velikoj meri propadaju upravo zbog nedostatka kratkoročnog i dugoročnog planiranja. Ukoliko želite da „preživite“ prve kritične godine poslovanja, vaš plan treba da uključi kako detaljne smernice vašeg poslovanja u narednih nekoliko meseci (kratkoročno planiranje), tako i u narednih nekoliko godina (dugoročno planiranje).

Pravi plan treba da uključi prioritetne liste zadataka sa datumima i rokovima, dobru reklamnu kampanju i sl. Imajte u vidu da neuspeh u planiranju šteti vašem poslovanju i jedan je od sigurnih puteva ka propadanju.

#2 Loše rukovodstvo

Kao što smo i naveli u uvodu teksta, kompanije ponajviše propadaju zbog samih osnivača, i znajte da je samo rukovodstvo ključna karika uspeha kompanije. Ono što treba da se podrazumeva jeste da većinu vremena rukovodstvo mora biti u stanju da donosi prave odluke u pravo vreme.

Od finansijskog menadžmenta do menadžmenta zaposlenih, neuspeh u vođenju će se odraziti na svaki aspekt vašeg poslovanja. Najuspešniji preduzetnici uče, proučavaju i posežu za mentorima kako bi poboljšali svoje liderske sposobnosti.

#3 Biznis bez diferencijacije

Danas više nije dovoljno imati samo odličan proizvod ili kvalitetnu uslugu. Ukoliko želite da opstanete na današnjem – više nego ikad konkurentnom – tržištu, morate da razvijete jedinstvenost odnosno dodatnu vrednost ponude kojom ćete pridobiti vašu ciljnu grupu potrošača.

U ovom procesu pitanja koje trebate postaviti sebi su: šta razlikuje vaš posao od konkurencije? Šta čini vaš proizvod jedinstvenim? Znajte, ako ne uspete da napravite razliku, nećete uspeti da izgradite brend.

#4 Ignorisanje potreba kupaca

Svaki preduzetnik će izjaviti kako je kupac uvek na prvom mestu, ali u praksi samo mali procenat biznisa zaista živi i deluje na taj način. Kompanije koje uspeju i istraju da ne izgube dodir sa klijentima su upravo one koje stiču preduslov da opstanu. Načini na koje možete uvek ostati u „dodiru“ sa klijentima je taj da saznate da li oni još uvek vole vaše proizvode, da li možda žele neke nove mogućnosti ili im nešto pak ne odgovara.

#5 Nemogućnost učenja iz neuspeha

Bez ozbira na to što je na našim prostorima neuspeh i dalje tabu tema, bitno je da znamo da iako je neuspeh obično loš, on je zapravo način kako biznisi sazrevaju i uče, zajedno sa samim preduzetnikom. Učenje iz grešaka i neuspeha je teško, ali verujte nam, dugoročno najbolje.

#6 Nedostatak kapitala

Takođe jedna od „bolnih“ tema. Nedostatak kapitala je jedan od top razloga zašto mnoge firme propadaju. Iz tog razloga je jedan od najbitnijih faktora pre samog osnivanja firme i taj da napravite dobar biznis plan kojim ćete moći da isplanirate prihode i troškove.

#7 Nedostatak profita

Jedna od bitnih stvari za razumeti (pogotovu za preduzetnike početnike) je to da prihod nije isto što i profit. Kao preduzetnik, morate stalno paziti na profitabilnost vašeg biznisa jer samo i isključivo profit vam omogućava rast.

Prema istraživanjima trendova u malom biznisu, dokazano je da samo 40% malih biznisa postiže prag profitabilnost, dok čak 30% malih biznisa gubi novac.

#8 Nedostatak fokusa

Bez fokusa, vaše poslovanje će izgubiti konkurentsku prednost. Ukoliko ste tek na početku svog preduzetničkog puta, znajte da je nemoguće imati preveliku i preširoku strategiju za sam start i ograničeni kapital. Upravo je fokus to što razlikuje startupove koji prežive i one druge. Sposobnost fokusiranja i usmeravanje pažnje je nešto što vam u mnogome može pomoći da „preživite“.

Zaključak

Iako ne postoji garancija za uspeh u biznisu i navedene stavke nisu „tajni napitak“ za uspešno poslovanje, i pored toga što možemo sresti primere u kojima su kompanije sa velikim kapitalom uspevale da propadnu, imajte u vidu da ukoliko ispoštujete u velikoj meri korake koje smo naveli, šanse za uspehom su daleko veće, jer ukoliko ne planirate vaš biznis, onda ste na dobrom putu da isplanirate vaš neuspeh.

 

Autor: Dragan Antić – Portal Media Press Srbija