Share
Šta je potrebno za kvalitetan seks

Šta je potrebno za kvalitetan seks

Želite dobar seks? Onda odbacite sva očekivanja i uživajte u procesu – jer seks je proces…

Porodični terapeut Ljiljana Filipović za Cosmo objašnjava šta je to što nas ponekad sprečava da uživamo u seksu i kako da se sa izborimo sa preprekama.

Tradicionalno shvatanje uloga dovodi do raskola u pogledu izražavanja potreba i osecanja. Muškarci ne vole da zavise od žena što se reflektuje i na polju seksualnosti. Tradicionalno, za žene seks je čin predaje, a za muškarca čin osvajanja preko koga muškarac dobija identitet mužjaka. Prepreka da se postigne sklad u odnosima je nesposobnost partnera da otvoreno izraze neslaganje, što naročito važi za žene jer slika brižne žene je nespojiva sa besnom, nezadovoljnom osobom. Porodični terapeuti seks posmatraju kao sastavni deo celokupnog partnerskog odnosa. Ukoliko su partneri u seksu nezadovoljni i neusaglašeni, treba da budu motivisani da tragaju za uzrocima sagledavajući seks u kontekstu celokupnog partnerskog odnosa, sami ili uz pomoć psihoterapeuta. Ako otvoreno komuniciraju, pažljivo osluškuju potrebe partnera, nastoje da neguju odnose i prevaziđu razlike tražeći kompromisna rešenja, na putu su ka postizanju obostranog osećanja zadovoljstva i sreće zbog sklada u partnerskim i seksualnim odnosima.

Šta vas sprečava da uživate u seksu

I kada su partnerski i seksualni odnosi dobri postoje brojna iskušenja kroz koja vremenom prolaze. Kvalitet seksa zavisi i od toga koliko ste umorni, zdravi ili pod stresom. Dakle, osim tzv. hemije, velik je broj faktora na koje možemo značajno uticati. U današnjem brzom načinu života često je teško pronaći vremena za partnera i još teže uskladiti vreme za seks. Sigurno se i vama već dogodilo da ste puni želje za seksom ležali u krevetu, dok je vaš partner već tonuo u dubok san. I obrnuto. Moje iskustvo ukazuje da se kod mnogih mladih parova koji grade svoju karijeru često dešava da zbog stresova na poslu udruženih sa umorom počinju da proređuju seksualne odnose ili im prilaze kao obavezi koju moraju da ispunjavaju, a samim tim su nezadovoljni kvalitetom seksa. Veoma loš uticaj na učestalost i kvalitet seksualnih odnosa imaju i druge stresne situacije kroz koje partneri mogu da prolaze: teška bolest i smrt u porodici, preseljenje, gubitak posla, promena posla, mešanje roditelja, fizičke povrede i bolesti partnera/ke… Početni osećaj usklađenosti u pogledu potrebe za seksom je varljiv jer su istraživanje novog partnera i uzavreli hormoni na početku veze pojačavali želju… Naravno da početni elan vremenom nestaje i oba partnera se zaustave na istom nivou na kome su i pre bili. Seksualna potreba oscilira s obzirom na svakodnevna opterećenja, raspoloženje i događaje, a seksualna neusklađenost je nešto potpuno normalno u višegodišnjoj vezi.

Priznajte neusaglašenost

Za početak, najbitnije je priznati da ste seksualno neusklađeni. U protivnom će se partner osećati zapostavljeno i nagađati u čemu je problem, šta pogrešno radi, da li vas možda više ne privlači, a takva nagađanja mogu dovesti do krize u vezi. Umesto toga, radije otvoreno porazgovarajte i zajedno nađite put iz seksualne krize. Kako? Najpre treba razumeti da „raspoložen za seks“ može značiti nešto potpuno različito za vas i za vašeg partnera. Kad je muškarac uzbuđen, uglavnom je spreman na seks bez obzira na okolnosti, dok se kod žena mora uglavnom poklopiti više faktora. Uzbuđenost se može razviti kroz pažljivu i zadovoljavajuću predigru. Pri tome je dobro znati da uzbuđenost žene zavisi od povezanosti s partnerom. Upravo zato je vrlo bitno da ne zanemarujete intimu, da imate vremena za sebe i da sve više negujete svoj odnos. Jedan od najčešćih razloga za seksualnu neusklađenost jeste stres.

Iako se za muškarce uglavnom tvrdi da se seksom rasterećuju, žena se najpre mora rasteretiti kako bi se mogla prepustiti. Svaka osoba treba da nađe svoj način da se oslobodi stresa i oraspoloži za seks. Ljudi izloženi hroničnom stresu dokazano imaju većih problema sa seksom nego oni opušteni. Čak i ako ne patite od hroničnog stresa, nego ste, kao većina ljudi, ponekad opušteni, a ponekad ne, verovatno ćete priznati kako u stresnim trenucima niste doživeli visok stepen uživanja u seksu. Radi se o stavu da sami sebi dozvolite uživanje. To znači da se treba rešiti osećaja krivice, niskog samopouzdanja, procena svoje seksualne veštine i sl. Ukratko, ne opterećujte se brigama, budite sada i ovde, jer su psihičke barijere najčešća prepreka dobrom seksu. Uzroke stresa možete otkriti i eliminisati sami, ali i uz pomoć partnera ili psihoterapeuta.

Šta je potrebno za dobar seks

Za kvalitetan seks potrebni su poverenje, dobra komunikacija i povezanost. Nemojte da se stidite da kažete i pokažete šta želite, i da to isto prihvatite i tražite od partnera. Sigurno će najteže od svega biti reći partneru da po vašem mišljenju imate premalo seksa ili da nemate dovoljno uživanja, ali to je jedini put ka nalaženju zajedničkog rešenja. Kada priznanje bude iza vas, umesto da očajavate, započnite akciju povezivanja. To će, po mišljenju psihoterapeuta, pomoći više nego sve nove tehnike, komadi donjeg rublja, seksualni položaji ili erotska masaža.

Pokušajte da se prisetite šta je bilo ono što vas je na početku toliko vuklo u krevet, što vam je dalo krila, setite se kako to opet postići. Započnite sa zajedničkim šetnjama ili zajedničkom aktivnošću jednom nedeljno, umesto gledanja televizije, natočite čašu vina i razgovarajte, smejte se i oživite sećanja. Idite zajedno do prijatelja, u bioskop ili u najdraži restoran. Ubrzo ćete uočiti da ste se zbližili i da želite jedno drugo. Onda se usudite da u seksu eksperimentišete, uvedite novine. U krevetu postanite njegova žena iz snova, ostvarite sve najskrivenije seksualne maštarije. Nemoguće je da se sa svim tim aktivnostima nećete ponovo uskladiti u seksu. Dovoljno je da se okrenete sebi i partneru, i osluškujete svoje želje, potrebe, fantazije.

 

Izvor: Cosmopolitan.rs