Share
12 stvari koje morate da radite kako biste živeli duže i bolje

12 stvari koje morate da radite kako biste živeli duže i bolje

Obratite pažnju na to šta nauka kaže o starenju i svom životnom veku dodaćete još koju godinu (ali izbegavajte da kombinujete 3 i 4)

DA:

POVREMEN POST

1. Ako dnevni unos kalorija koncentrišete u kraćem periodu, moguće je da ćete usporiti proces starenja ćelija i produžiti životni vek. Samo pazite da te kalorije ne dolaze iz pomfrita. „Ćelijski metabol iz am”

RUKOLA

2. Unošenje zdravih nitrata koji se nalaze u zelenišu i repi povezano je sa smanjenjem kardiovaskularnih oboljenja. Ako jedete picu, dodajte svežu rukolu, koja sadrži više nitrata od ostalog povrća. „Klinička farmakologija”

TVRDOGLAVOST

3. Ispitivanje sprovedeno nad Italijanima između 90 i 101 godine ukazuje na ove zajedničke osobine: optimizam, tvrdoglavost, dominantna crta i povezanost s Bogom, porodicom i zemljom. „Međunarodna psihogerijatrija”

SEKS

4. Istraživanja pokazuju da seksualna aktivnost može smanjiti rizik od srčanih oboljenja, jer je slična umerenom vežbanju. Istina, povećava se rizik od srčanog udara, ali samo za one koji su fizički neaktivni. „Cirkulacija”

ORALNA HIGIJENA

5. Oni koji su do 65. godine ostali bez više od pet zuba, pod većim su rizikom od kardiovaskularnih oboljenja, dijabetesa i osteoporoze. Dakle, četkica, konac, ispiranje itd. „Parodontologija“

PAS

6. Porodice (sa članov ima od 40 do 80 godina) koje imaju psa, u toku 12 godina ispit iv anja pokazale su za 30 odsto nižu stopu smrtnosti u odnosu na svoje vršn jake koji nisu imali psa. „Naučni izveštaji“

EKIPNO VEŽBANJE

7. Vežbanje u grupi – bilo da je reč o rekreativnom basketu, vožnji bicikla ili plivanju – održava društvenu poveznost u starijem dobu i može doprineti dužem i zdravijem životu. „Naučni izveštaji“

PRIHVATANJE

8. Kada prođete važnu prekretnicu ka poznijem dobu, prihvatanje starenja može produžiti životni vek za sedam i po godina. Gledajte na to s vedrije strane. „Gerontolog“

 

NE:

ALKOHOL

9. Istraživanje otkriva da dve čaše vina dnevn o mogu smanjiti rizik od preuranjene smrti za 18 odsto. Ali, pazite da ne pređete liniju između dva pića i opijanja. Istraživački univerzit et u Kaliforniji, Ervajn

ĆUTANJE

10. Odbacite muške stereotipe. Čak je i nizak nivo anksioznosti i depresije pov ezan s većom stopom smrtnosti. Veme je za priču, gospodo! Medicinski žurnal „BMJ“

USPUTNE VEZE

11. Besomučno zabavljanje može loše uticati na vaše zdravlje. Broj osoba sa visokim nivoom holesterola, koje su doživele završetak trinaestogodišnjeg istraživanja, za 16 odsto je veći među onima u braku, u odnosu na samce. „Evropsko srce“

SAOBRAĆAJ

12. Sati provedeni u autobusima, vozovima i kolima mogu skratiti životni vek. Odlazak na posao biciklom može smanjiti rizik od kardiovaskularnih oboljenja. Da li nam je vežbanje ikada škodilo? Medicinski žurnal „BMJ“

 

Izvor: Menshealth.rs