Share
Sačuvajte svoje zdravlje: Pet načina da zaustavite konstantan osećaj umora

Sačuvajte svoje zdravlje: Pet načina da zaustavite konstantan osećaj umora

Spavanje je jedna stvar, ali umor može da bude uzrokovan stresom, bolom ili navikama lošeg načina života. Evo kako da se osećate odmornijim:

Otkrijte da li ste umorni ili pospani

– Važno je prepoznati da postoji razlika između umora i pospanosti – kaže Hug Selsik, predsedavajući Radne grupe za spavanje na Kraljevskom koledžu psihijatara.

Umor je, navode, kada vam nedostaje energija i koncentracija i kada ste razdražljivi i niste motivisani.

– Pospanost je obično znak poremećaja spavanja ili nedovoljno sna, dok bi umor mogao biti uzrokovan mnogim stvarima – stresom, bolom, anemijom ili problemima sa hormonima – navodi Selsik.

Ako ste zabrinuti zbog sna, Selsik preporučuje da se obratite lekaru.

30 minuta gledanja TV-a ostavlja vas umornim 16 sati

Način na koji Selsik to vidi:

– Ako ste budni dodatnih pola sata samo da biste pogledali još jednu epizodu TV emisije, to vas može ostaviti umornim 16 sati sledećeg dana. Imajte u vidu to da biste se zbog tih 30 minuta sna mogli bolje osećati tokom 16 sati sledećeg dana. To je veoma dobar povraćaj investicije.

– Davanje dodatnih 30 minuta u krevetu, pet noći nedeljno može da donese značajnu razliku. To se neće nužno dogoditi odmah – upozorava on, “jer ako hodate unaokolo sa dugom iz sna, potrebno je vreme da se taj dug otplati”.

Odrasli takođe treba da imaju rutinu za spavanje

– Izbegavajte alkohol, nikotin, kofein i druge stimulanse pre spavanja i nemojte jesti velike obroke u kasnim večernjim časovima – kaže profesor Martin Maršal, predsedavajući Kraljevskog koledža lekara opšte prakse.

Gledajte i svoju izloženost plavoj svetlosti

– Gledanje televizije i korišćenje digitalnih uređaja poput pametnih telefona i tableta mogu povećati budnost. Osigurajte da vam je spavaća soba ugodna za spavanje: mračna, tiha i uredna.

Postoji dobar dokaz, kaže, da vežba može smanjiti stres, što može pomoći u snu – ali takođe vam daje energiju, pa izbegavajte da to radite nekoliko sati pre spavanja.

Ne dozvolite da vas telefon probudi

– Telefoni koji se uključuju tokom noći pretnja su sna – kaže Selsik i dodaje:

– Svi se probudimo nekoliko puta i to je potpuno normalno. Probudimo se, proverimo svoje okruženje i vraćamo se da spavamo. Ali ono što mnogo vidimo u laboratoriji spavanja su ljudi da se probude, a prvo što rade je da posegnu za telefonom. Održava ih budnim tokom dužeg perioda tokom noći – navodi Selsik.

Ako telefon koristite kao budilnik, neka bar bude na punjaču ispod vašeg kreveta, piše Gardijan.

Jedite proteine uz svaki obrok i užinu

– Na taj način ćete pomoći da vaš šećer u krvi bude uravnotežen – kaže nutricionistički terapeut Džek Linč, autorka “Va Va Voom: Desetodnevna energetska dijeta”, te dodaje:

– Ovo će vam pomoći da izbegnete užasan pad energije tokom podneva. A hrana bogata proteinima često sadrži i gvožđe, dodatni bonus za svakoga ko je anemičan na granici. Meso, riba, jaja, orasi, semenke i mahunarke su dobri izvori.

 

Izvor: Nadlanu.com