Share
Facebook konačno omogućio korisnicima da spreče preuzimanje njihovih ličnih podataka?

Facebook konačno omogućio korisnicima da spreče preuzimanje njihovih ličnih podataka?

Sve što pretražujemo na internetu dostupno je brojnim oglašivačima, koji to iskorišćavaju kako bi nam plasirali svoje proizvode…

Facebook je lansirao novu opciju koja korisnicima omogućava da vide koje aplikacije, poslovi i sajtovi dele njihove informacije na društvenim mrežama.

Mnoge kompanije prate šta ljudi na internetu rade i dele informacije sa Facebookom, što se svakako može primetiti, i što većini ljudi počinje da smeta. Ipak, za sada će samo Britanci imati mogućnost da spreče preuzimanje ličnih podataka i smanje broj reklama koje im na osnovu toga izlaze na profilima.

Nova opcija omogućava ljudima da “očiste” sve “aktivnosti van Facebooka” i da isključe informacije koje se koriste za ciljano promovisanje. Podaci, međutim, neće biti odmah izbrisani.

Kako funkcioniše praćenje aktivnosti van Facebooka? Kada neko provodi vreme na internetu, aplikacije i vebsajtovi mogu da prikupljaju informacije o njegovim aktivnostima. To može biti nešto što osoba pretražuje, kao što su imejl adrese kada otvaraju nalog.

To, takođe, mogu biti i informacije prikupljene “iz pozadine”, poput jedinstvenog identifikacionog broja njihovog internet pretraživača. Oglašivači tako formiraju listu korisnika interneta koji mogu da budu zainteresovani za njihov proizvod i podeliti je sa Facebookom.

Društvena mreža tada pokušava da pronađe profile koji se poklapaju sa informacijama sa liste i prikaže im ciljane oglase, piše BBC.

Praćenje akrivnosti van Facebooka ne funkcioniše samo kada ste onlajn. Supermarketi, na primer, mogu pratiti vaše kupovine putem “lojaliti” kartica i deliti te informacije sa Facebookom.

Iz Facebooka navode da to što je njihova platforma besplatna potiče upravo od novca koji dobijaju od reklamiranja. Ipak, oni su pojačali kontrolu nad načinom na koji se kompanije oglašavaju na toj platformi, nakon skandala sa kompanijom Cambridge Analytica.

Društvena mreža sada nudi opciju koja se zove Facebook Pixel, koju kompanije mogu sakriti na svom sajtu. Pomoću nje se prati ko je posetio sajt i mogu je koristiti za ciljano reklamiranje.

Mark Zakerberg je 2018. godine obećao da će kreirati opciju za brisanje aktivnosti van Facebooka. Ali, iako ova opcija razdvaja profil osobe od podataka koje dele oglašivači, podaci se ne brišu u potpunosti.

Opcija, takođe, omogućava korisnicima da ukinu ciljano oglašavanje na osnovu aktivnosti van Facebooka. Oni koji se odjave i dalje će videti oglase, ali će oni biti malo “manje lični”.

Aktivnosti van Facebooka mogu da se prate na poslednjoj verziji aplikacije ili na Facebookovom sajtu.

 

Izvor: Telegraf.rs