Share
Namirnice koje ne goje, a zasitiće vas

Namirnice koje ne goje, a zasitiće vas

Svi oni koji imaju problem sa viškom kilograma znaju koliko je teško odupreti se žudnji za hranom, posebno kada ste na nekoj rigoroznoj dijeti. U tim trenucima samokontrola je veoma važna, ali kada otvorite vrata frižidera, skoro je nemoguće izboriti se sa iskušenjem da iz njega ne uzmete nešto što će vas zasititi.

Za slučaj da preterujete sa hranom i želite brzo i efikasno skidanje kilograma tablete za mršavljenje vam mogu pomoći, međutim sigurno vam je cilj da ne dolazite u situaciju da morate da posežete za raznoraznim sredstvima kako biste svoju figuru doveli u željeno stanje.

Predstavljamo vam listu namirnica koje su bogate nutrijentima i koje će učiniti da se osećate sito, ali što je najvažnije neće podsticati gojenje. Ukoliko uvedete ove namirnice u svoj jelovnik, dobićete sve neophodne proteine i vitamine, a nećete morati da brinete o holesterolu i mastima.

#1 Riba je odličan izvor potrebnih nutrijenata koji ne goje

Riba i proizvodi od ribe su bogati zdravim mastima, koje će vas zasititi, ali i obezbediti neke od najvažnijih hranljivih sasojaka, uključujući vitamine i omega-3 masne kiseline. Tunjevina i skuša su odličan izbor ukoliko želite da smanjite svoju želju za hranom, a da se ne ugojite.

Razlog za to leži u činjenici da je proteinima koji se nalaze u ovim ribama potrebno dosta vremena da se svare, što utiče na to da dugo budete siti. Pored toga, ove ribe snižavaju loš holesterol i povećavaju dobar, što smanjuje rizik od srčanih oboljenja.

#2 Mlečni proizvodi su pogodni za svakodnevnu upotrebu

Iako postoji dosta oprečnih mišljenja o mlečnim proizvodima, niko ne može da opovrgne brojne benefite koje donose ove namirnice životinjskog porekla. Bilo da pijete mleko, jogurt ili surutku, jedete sir ili pavlaku, u svoj organizam ćete uneti kalcijum i proteine, koji su veoma važni za normalno funkcionisanje organizma.

Mlečni proizvodi su idealna užina, ali savet je da svakako birate one koji imaju mali procenat masti. Možete ih jesti i piti same ili kao dodatak nekom jelu. Osim što će vas odlično zasititi, sigurno vam neće napraviti problem sa kilažom.

#3 Voće i povrće kao nepogrešiv izbor

Voće i povrće svakako spadaju u najzdravije namirnice, koje su izuzetno blagotvorne za vaš organizam. Kada govorimo o namirnicama koje mogu da zasite, a da pritom ne goje, onda svakako moramo da spomenemo jabuke.

Jabuke su pune vlakana, pa je preporučljivo da svakog dana pojedete po jednu jabuku, jer će vas njena vlakna zasititi, pa nećete imati potrebu za slatkišima i popularnim grickalicama.

Kada je u pitanju povrće, neka vaš izbor budu mahunarke s obzirom na to da je u pitanju najzdravije povrće, a pritom mogz da se pripreme na mnogo načina. Pune su nerazdvojivih vlakana, koje pomažu snižavanje holesterola.

Sadrže mnogo antioksidanata, vitamina i minerala, a predstavljaju i odličan izvor proteina. Zato je savet da bar jednom nedeljno umesto mesa jedete obrok od mahunastog povrća.  Takođe, krompir predstavlja odličan izvor ugljenih hidrata, vitamina B i C i gvožđa, zbog čega će vam brzo utoliti glad i obezbediti neophodne vitamine i minerale.

#4 Jaja su odličan izvor energije

Jaja su veoma ukusna namirnica, a posebna pogodnost jeste ta da ih možete spremiti na bezbroj načina. Najbolje od svega, jeste da jaja možete da jedete i za doručak i za ručak i za večeru, a da se ne ugojite.

Barena jaja su idealna užina, a ukoliko imate povišen holesterol onda bi trebalo da jedete belance, jer ono sadrži različite proteine, minerale i vitamine koji su neophodni našem organizmu.

Sada kada znate da ono što najviše utiče na gubitak težine jesu namirnice koje konzumiramo, sigurno je da ćete ih pažljivije birati. Zdrava ishrana uošte ne mora biti tako loša, jer kao što i vidite na našoj listi, postoji ogroman broj namirnica koje su neverovatno ukusne, a najbolja stvar je što možete da ih jedete koliko god želite, bez bojazni da ćete se ugojiti.

 

Autor: Dragan Antić – Portal Media Press Srbija