Share
7 prirodnih načina da pojačate svoj imunitet

7 prirodnih načina da pojačate svoj imunitet

Iscrpljeni imunitet i bolest nisu nepoznanica onima koji su navikli da vode užrbane živote, sa previše gustim rasporedom. Međutim, dok ležite onesposobljeni, trpe vaši ostali ciljevi (naredak u teretani, posao na čekanju – zarada na čekanju..).

Probajte ovih 7 prirodnih načina da poboljšate svoj imunitet i budete maksimalno produktivni:

1. Jedite više fermentisane hrane ili visoko-kvalitetne probiotike

Do 70% imuniteta potiče od zdravlja creva. Fermentisana hrana poput kefira, jogurta, kombuhe i kiselog kupusa, bogata je korisnim bakterijama.

Bakterije koje sadrže probiotici održavaju balans u crevima, jačaju imunološki sistem i pomažu resorpciju minerala koji su nam veoma značajni za organizam.

2. Ispitajte vitamin D u svom organizmu

Vitamin D je uključen u regulisanje imunološkog sistema. Istraživanja su pokazala da, kada postoje indikacije za to, uzimanje vitamina D u vidu suplemenata, može da pomogne jačanje imuniteta i sprečavanju bolesti. Ipak, važno je naglasiti da se najveće količine vitamina D dobijaju boravkom na suncu, a ne ishranom. Međutim, mnogi od nas imaju kancelarisjke poslove, koji ih sprečavaju da dobar deo dana provedu na suncu, a drugi se “kupaju” u kremama za sunčanje, koje blokiraju nastajanje vitamina.

3. Dodajte svojoj ishrani cink

Cink je važan za oporavak i razmnožavanje ćelija i to ga čini jednom od ključnih komponenata imunološkog sistema. U hranu bogatu cinkom spadaju – jagnjetina, govedina, orašasti plodovi, ostrige, semenke i kakao. Suplementi cinka su opcija, takođe, ali bi to trebalo da prvo prekontrolišete odlaskom kod doktora.

4. Spavanje, spavanje i spavanje

Značaj sna od 7 do 9 sati je nešto što se svakodnevno potcenjuje. Svega nekoliko noći oskudnog sna može znatno da ugrozi vaš odbrambeni sistem.

5. Kontrola stresa

Pod stresom hormoni, poput kortizola, nisu regulisani, što dalje ugrožava imunološki sistem. Trud koji ulažete svakodnevo u to učite da konrolišete stres, meditacijom, tehnikama disanja ili jogom, na primer, značajna su preventiva za nastanak raznih bolesti.

6. Isprobajte lekovite gljive

Poznato je da neke gljive imaju izrazito antibakterisjko i antivirusno dejstvo. Neke od njih su reiši, šii take, maitake (zec gljiva), cordyceps sinesis, lisičarka, bukovača, trud.. Reč je o vrstama koje nećete naću u supermarketu, umesto njih dostupni su vam suplementi koji sadrže visoke koncentracije njihovih aktivnih čestica. Osim njihovog uticaja na imunitet, neke od njih poboljšavaju i zdravlje pluća regulišu šećer u krvi i utiču na stres.

7. Vitamin C

Citrusi, zeleno, lisnato povrće ili neki visokokvalitetni suplement vitamina C mogu da u velikoj meri utiču na imunitet i prevenciju bolesti.

 

Izvor: Menshealth.rs