Share
Ne radite to: Izgladnjivanje je opasno i beskorisno

Ne radite to: Izgladnjivanje je opasno i beskorisno

Dijete koje se temelje na uskraćivanju hrane često uspevaju samo kratkoročno, jer se izgubljeni kilogrami ubrzo ponovo vrate.

Nutricionista Vitni Stjuart kaže da većina dijeta ima stroga pravila i bazira se na ideji manjeg unosa hrane, brojanja kalorija, konzumiranja hrane u određeno vreme, a ovakva pravila su, smatra ona, prosto neodrživa na duži period.

Ideja lišavanja hrane, koja je sastavni deo mnogih dijeta, daje osećaj kontrole nad situacijom i osobe koje su na takvoj dijeti često razmišljaju na način: “Super, dosad nisam pojeo/la nijedan kolačić“, ali samokontrolu je vremenom sve teže održati i uskoro će početi da razmišljaju na način: “Nisam pojeo kolačić već dve sedmice! Zaslužujem jedan!“ Posle se osećaju loše jer nisu uspeli da se kontrolišu.

Vi i vaš kvalitet niste određeni onim što jedete. Ovakvo razmišljanje je pogrešno – navela je Stjuart.

Postoje stvari koje treba da izbegavamo, na primer stalno konzumiranje nezdrave brze hrane, hrane sa visokom koncentracijom šećera kao i velike količine alkohola.

Umerenost u svemu je najbitnija!

Ipak, ne bismo smeli da promovišemo dijete bazirane na uskraćivanju hrane kao jedini način gubitka kilograma, jer postoje i drugi – objasnila je Stjuart.

Ona predlaže male, ali efikasne i dugoročno održive promene i navodi da je umerenost u svemu najbitnija. Problem kod većine osoba jeste taj što nemaju strpljenja za promene za koje treba više vremena, a koje, gledajući dugoročno, donose bolje rezultate.

 

Izvor: Magazin.novosti.rs