Share
Nišville pratilo više od 100.000 posetilaca – u hotelima 70 posto stranaca

Nišville pratilo više od 100.000 posetilaca – u hotelima 70 posto stranaca

Nišville je pratilo više od 100.000 posetilaca – izjavio je direktor ove manifestacije Ivan Blagojević.

Foto: Nišville arhiva

Glavni program je pratilo 30.000, a prateće besplatne programe – više od 70.000 posetilaca. U prepunim niškim hotelima, 70 posto je bilo stranih gostiju. Zahvaljujući punim hotelskim kapacitetima Nišville je kroz poreze i doprinose trostruko vratio Gradu Nišu uloženi novac, a kroz PDV budžetu republike Srbije više nego desetostruko od dobijenih sredstava na konkursima ministarstava kulture i turizma – kaže Blagojević.

Posebno sam zadovoljan što je nastavljena tradicija divnih reakcija publike koja je ispoštovala sve izvođače i da nije bilo ni jednog incidenta tokom festivala. Na žalost, još jedna tradicija je nastavljena, a to je da nijedan ministar kulture za proteklih 27 godina svojim prisustvom nije ispoštovao festival.

Nedavno završeno izdanje Nišvilla može se oceniti kao izuzetno uspešno čak i bez navođenja fraze “s obzirom na pandemiju Covida 19” – tako čestog “pravdanja” kada je reč o sličnim festivalima širom sveta.

Uz učešće eminentnih umetnika iz USA, Brazila, Argentine, Japana, Jamajke, Italije, Velike Britanije, Norveške, Austrije, Poljske, Bugarske, Mađarske, Francuske, Belgije, Holandije, Slovenije, Severne Makedonije – Nišville 2021 bio je bar na nivou izdanja održanih pre pandemije, odnosno, do 2019. Godine – kaže direktor Nišvila Ivan Blagojević i podseća da su u glavnom programu nastupili i Stanley Jordan, Gipsy Kings, Goran Bregović, Stone Riders, Trio Per “Bass Viking Mathisen – Nguyen Le i Gary Husband, Horny Funk Brothers“, Hubert Tubbs, legendarni Philip Catherine sa svojim triom, Tango Jazz Quartet i Omladinska Filharmonija Naissus, Orkrstar Impresija sa gostima Bojanom Stamenov i Aleksandrom Šandorovim, kao i više od sto mladih sastava iz Evrope i Srbije ispred kojih je sigurno blistava karijera.

Blagojević naglašava da se u generalnom konceptu festivala kada je reč o pratećim i uvodnim programima nije nimalo odstupilo od nekadašnjih izdanja.

Osim 24 sastava u glavnom program, kada je reč o muzičkim programima održan je uvodni dvodnevni program “Prijatelji Šabanu” sa po četiri grupe po večeri. Na Open stage-u je tokom četiri dana nastupilo 16 bendova, na Welcome stage-u 8 grupa, a na sceni kod Nišville jazz muzeja od 5. do 15. avgusta predstavilo se 30 sastava. Održan je i tradicionalni program Nišville jazz teatar u sklopu kojeg je odigrano 15 predstava, prikazano 100 filmova u okviru filmskog programa “Nišville movie summit” kao i odlična Striporama.

Program je jedino smanjen, sa četiri na tri dana na Hip Hop i Midnight jazzdance binama. Takođe tokom ovog izdanja Nišvilla održano je prvo okupljanje mladih muzičara iz Srbije, Belgije i Francuske u sklopu projekta “Roma Jazzinh Europe” podržanog od strane EU programa “Kreativna Evropa”. Dvadesetčetvoro mladih muzičara romske ali i neromske nacionalnosti – nastupili su prvo u sklopu programa “Prijatelji Šabanu”, kao i u četvorosatnom program na Museum – Youth bini pretposlednjeg dana festivala.

Ivan Blagojević kaže da je poseta zabeležila pad isključivo kod besplatnih programa, a uzrok je isključivo strah od zaražavanja koronom u šetališnoj zoni Tvrđave – ali opet ne kao što su neki prognozirali.

– U potpunosti smo ispoštovali mere zaštite od Covida-19 odnosno zajednički protokol “Safe Events Serbia” koji su Kriznom štabu predložile najznačajnije letnje manifestacije u zemlji: kontrola potvrda o vakcinisanju drugom dozom, ili dokaza da su neki posetioci preležali virus, merenje temperature na ulazima, a oni koji nisu imali ništa od toga na punktovima Laboratorije “Aqualab” sa kojom smo imali odličnu saradnju – moglo se obaviti rapid antigen testiranje koje je posetioce koštalo svega 300 dinara. Po izveštajima “Aqualaba” koji je odlično bavio testiranja, na glavnim festivalskim ulazima nijedan posetilac Nišvilla nije bio pozitivan.

Kada je reč o testiranju učesnika, nastavlja direktor Nišvila, veliku olakšicu u ovoj komplikovanoj situaciji imali smo kroz procedure ulaska u Srbiju iz poslovnijh razloga preko Privredne komore Srbije. Naime, skoro svi umetnici iz inostranstva (osim onih iz Bugarske, Albanije i Severne Makedonije) morali bi bez ove procedure da pre ulaska u Srbiju urade PCR testove, jer Srbija, po princiopu reciproceteta priznavanja vakcinisanja, ne priznaje potvrde o vakcinisanju iz većine evropskih zemalja. Osim što je PCR testiranje mnogo skuplje, a to bi trebalo da refundira organizator, odnosno u ovom slučaju Nišville – mnogi muzičari koji su na turnejama, fizički ne bi stigli da se testiraju i dobiju rezultate pre dolaska u Niš. Među njima su bili i recimo muzičari iz Mađarske, Slovenije, Hrvatske čije potvrde o vakcinaciji Srbija priznaje – ali oni nisu bili vakcinisani u svojim zemljama već na primer u Holandiji, Austriji ili Velikoj Britaniji. Po proceduri ulaska u Srbiju iz poslovnih razloga inostrani umetnici, odnosno muzičari, glumci i strip crtači mogli su posle popunjavanja online formulara na sajtu Perivredne komore ( incovid.pks.rs ), da uđu u Srbiju samo uz mail kojim je njihova prijava potvrđena, a onda smo im mi organizovali testiranje u “Aqualabu” i bili obavezni da rezultate testiranja za svakog učesnika pošaljemo Privrednoj komori u roku od 24 sata od ulaska u Srbiju.

Naglašavamo, kaže Blagojević odličnu saradnju sa kompletnim Inocovid timom Privredne komore koji je obrađivao naše prijave i kojem se još jednom zahvaljujemo na predusretljivosti i ljubaznosti u svakodnevnim komunikacijama. S njihove strane su, nakon naše zahvalnice, stigle i pohvale na račun Nišville tima jer smo ispoštovali kompeltnu procedure i rokove – uz konstataciju da im je veoma drago što su u svom domenu zaduženja pomogli tako značajnoj manifestaciji kao što je Nišville.

Od skoro 100 umetnika koji su ušli po ovoj proceduri – ni jedan test nije bio pozitivan, a ne računajući publiku, direktno preko Nišvilla testirano urađeno je još oko pedesetak testova hostova koji su sačekivali grupe na Aerodromu Sofija, volontera, kao i muzičara kojima je to bilo potrebno da bi se vratili u svoje zemlje.

 

Autor: Portal Media Press Srbija