-
Borković testirao ‘pijane naočare’: ‘Sa ovim ne može ni da se hoda, a kamoli da se vozi’ - 8 sata pre
-
Da li kada otvorite veš mašinu osećate neprijatne mirise? Evo kako da ih se rešite - 12 sata pre
-
Premijera porodičnog filma ‘Vučije bobice’ na Filmskim susretima u Nišu - 13 sata pre
-
Galerija Art55 raspisuje konkurs za izlagačku 2023. godinu - 1 dan pre
-
Dr Kostadinović o simptomima i značaju prevencije: ‘Većina malignih promena u dojkama ne boli’ - 2 dana pre
-
Golub najavljuje pravu pank-rok feštu uz Gobline 21. avgusta u Banovini - 2 dana pre
-
Predstava ‘Sladoled’ na Danima Romulijane u Zaječaru - 17/08/2022
-
M&M’S se posvećuje stvaranju inkluzivnijeg sveta – sveta u kome se svi osećaju prihvaćeno - 17/08/2022
-
Kako poboljšati pamćenje prirodnim putem? - 17/08/2022
-
XI Festival književnog stvaralaštva na narodnom govoru ‘Preobraženjsko pojanje’ u Narodnoj biblioteci ‘Stevan Sremac’ - 17/08/2022
Velika promena: Jutjub posle 15 godina ukida ovu opciju
Jutjub je u sredu počeo sa skrivanjem broja dislajkova ispod videozapisa na svojoj platformi, prenosi The Verge. Iz kompanije kažu da im je namera da spreče manje kreatore sadržaja da budu meta napada ili uznemiravanja i promovišu „pristojnu interakciju između gledalaca i kreatora“.
Foto: Freepik.com
Da ne bi bilo zabune, dislajk dugme će i dalje biti na stranici, ali služiće za privatne povratne informacije, a ne javno posramljivanje.
Još u martu je Jutjub objavio da eksperimentiše sa skrivanjem broja dislajkova, a pojedini kreatori sadržaja već neko vreme imaju mogućnost skrivanja ocene svojih videosnimaka.
Slična praksa na drugim društvenim mrežama
Ipak, gledaoci imaju naviku da gledaju odnos lajkova i dislajkova čim kliknu na video snimak, što je ponekad uticalo na njihovu ulogu o nastavku gledanja. Sada više neće biti te opcije, a taj potez mogao da spreči maltretiranje kreatora sadržaja.
Tokom testiranja pokazalo se da su ispitanici manje koristili dugme da „napadnu“ kreatora jer nisu mogli da vide kako broj dislajkova raste. Iz Jutjuba kažu da će ovaj potez i dalje omogućiti dobronamernim gledaocima da ostave povratne informacije kreatorima sadržaja ili koriste dislajk kako bi prilagodili video preporuke.
Druge društvene mreže takođe su korisnicima dale mogućnost skrivanja metrike. Naime, Fejsbuk dopušta skrivanje lajkova ako ne želite da se vaša glavna mera uspeha na platformi prikazuje svima. Instagram još uvek nije ukinuo lajkove, ali pokazuje sve veću zabrinutost oko podataka kojima raspolažu kreatori, nasuprot njihove publike.
Jutjubov argument o zaštiti nepoznatijih kreatora sadržaja od uznemiravanja teško je osporiti. Dakle, ako sada želite da neki video „nagradite“ dislajkom, više to nećete činiti naočigled svih, već samo kreatora koji je objavio sadržaj.
Izvor: Krstarica.com