Share
Kako spavanje kraće od šest sati utiče na rad vašeg mozga?

Kako spavanje kraće od šest sati utiče na rad vašeg mozga?

Odavno je svima poznato koliko je san važan za pravilno funkcionisanje, koncentraciju, motivaciju i uspešno odrađivanje dnevnih obaveza, ali uprkos dobronamernim upozorenjima i savetima, ljudi se ne pridržavaju pravila da spavaju otprilike osam sati.

Foto: Freeimages.com

Doktorka Rebeka Robins objasnila je što se događa u mozgu kada mu dajemo samo šest i manje sati sna i kako veliku razliku može da napravi i samo jedan sat više.

– Ako jednu noć spavate osam sati, a već iduću šest i tako menjate ritam, vi zapravo šaljete mozgu poruku da se prilagođavate drugoj vremenskoj zoni. Svaki sledeći odlazak u krevet postaje izazov za njega i zbunjujete ga. Toksini koje mozak tada ispušta mogu dovesti do ozbiljnih komplikacija i problema poput demencije – kaže dr Robins.

Takođe, istraživanja su pokazala da oni koji ne spavaju dovoljno imaju veće šanse da obole od gripa i raznih virusa jer imunitet pada i postajete osetljiviji.

Imati tačan raspored odlaska u krevet i buđenja ključno je u održavanju zdravlja.

– Mnogi misle da je samo deci potrebna dobra rutinu spavanja, ali potrebna je i odraslima – dodaje doktorka.

Robinsova predlaže da ne koristite mobilne telefone pre spavanja već da odvojite nekoliko minuta za meditaciju i nakon toga utonete u san. Takođe, ako se slučajno budite tokom noći, nemojte uzimati mobilni u ruke, to može dodatno da vam oteža da zaspite.

 

Izvor: Nadlanu.com