Share
Tržište proširene stvarnosti (XR) generisaće 1,5 biliona dolara u BDP-u do 2030. godine

Tržište proširene stvarnosti (XR) generisaće 1,5 biliona dolara u BDP-u do 2030. godine

Počeo najveći sajam mobilne industrije u Barseloni, Mobile World Congress (MWC) 

Na Mobile World Congress-u više od 1.500 izlagača imaće priliku da predstavi najnovija dostignuća u mobilnoj industriji. Kongres će posetiti stotine hiljada ljudi u sedam dvorana kongresnog centra, a planirane su brojne konferencije i posebni programi. Predviđeno je učešće više od 1.000 govornika. Novost na ovogodišnjem kongresu je Industrijski grad koji stvara užurbano okruženje za sklapanje poslova.

Digitalna ekonomija se ubrzano razvija, a prognoze su da će više od 50 odsto globalnog BDP-a biti digitalizovano ove godine, dok će tržište proširene stvarnosti generisati 1,5 biliona dolara u ovoj oblasti do 2030. godine. Dve najaktuelnije teme koje će u budućnosti uticati na ICT industriju jesu smanjenje emisije ugljenika i digitalizacija, istaknuto je u izlaganju kompanije Huawei na godišnjem svetskom skupu predstavnika mobilne industrije MWC u Barseloni koji traje od 28. februara do 3. marta.

Prema rečima Guo Pinga, predsednika kompanije Huawei, rezultati istraživanja pokazali su da bi samo detaljno praćenje globalnih podataka o životnoj sredini moglo da stvori emisiju ugljenika koja je jednaka 12,5 odsto današnjih ukupnih emisija.

Naslov Pingovog govora „Just look up, let’s light up the future“ inspirisan je filmom „Don’t look up“, u kojem se svet suočava sa velikom katastrofom koju radije ignoriše. Iz kompanije Huawei ne veruju da je to budućnost koja je pred nama, ali da bismo videli budućnost — moramo da gledamo gore.

„Danas nam je potrebno više od snage digitalne ekonomije, potrebna nam je dugoročna vitalnost. Dakle, moramo razmotriti novu dimenziju, smanjenje ugljenika. Imajući u vidu taj cilj, Huawei će značajno povećati investicije u osnovne tehnologije i zajedno sa partnerima radićemo na preoblikovanju fundamentalnih teorija, arhitekture računara i softvera“, rekao je Ping. 

Više bitova, manje vati 

Postojeće teorije i arhitekture računara nisu u stanju da isprate trendove na tržištu, ocenio je Ping. Kompanija Huawei pridržava se strategije „Više bitova, manje vati“, kojom se obavezala da svoje proizvode učini 2,7 puta energetski efikasnijim. Kroz ovakav napredak, ICT industrija je u mogućnosti da pomogne drugima da smanje sopstvene karbonske otiske. Zapravo, ovo smanjenje će biti 10 puta veće od emisija same ICT industrije.

Akcenat je stavljen i na razvoj uzbudljive nove arhitekture računara, koja trenutno integriše fotonske i elektronske tehnologije kako bi se rešili tehnološki izazovi. Kada je reč o softverima, Huawei gradi nove softverske ekosisteme u cilju zadovoljenja povećane potražnje za računarskim kapacitetom, koju je prouzrokovao eksplozivni rast veštačke inteligencije.

Guo Ping je istakao da odlično iskustvo kupaca proizilazi iz softversko-hardverske sinergije koja im efektivno pomaže u istraživanjima doprinoseći poboljšanju ICT proizvoda i tehnoloških inovacija za evoluciju mreže.

„Huawei je zauzeo drugo mesto na tabeli Evropske Unije za industrijska istraživanja i razvoj za 2021. godinu. Nastavljamo da još više ulažemo u optimizaciju arhitekture sistema i udvostručavanje performansi softvera. Cilj nam je da prevazilaženjem tehničkih i tehnoloških izazova izgradimo veoma pouzdan lanac snabdevanja“, rekao je Ping.

Huawei je kompanija sa najkompletnijim paketom ICT mogućnosti u digitalnoj industriji. Ova činjenica omogućava prednost u evoluciji ka budućim mrežama zasnovanim na veštačkoj inteligenciji.

On je izlaganje zaključio porukom kompanije Huawei da ostaju posvećeni strategiji globalizacije i omogućavanju klijentima da postignu najveći poslovni uspeh.

 

Autor fotografija: Arhiva HUAWEI

Autor: Portal Media Press Srbija