Često kroz popularnu kulturu stičemo utisak da postoje određeni formati ponašanja, izgleda i načina života u koje žene treba da se uklope. Od malih nogu, one pred sobom neretko imaju jasno definisane simbole ženstvenosti kojima treba da se prilagode kako bi bile prihvaćene u društvu. Ukoliko ne izgledaju u skladu sa društvenim normama, mogu biti izložene marginalizaciji i diskriminaciji. Upravo iz tog razloga, prihvatanje svog tela i svih njegovih “nesavršenosti” je imperativ za nastavak osnaživanja i rodne ravnopravnosti.
Jedan od načina na koji žene pokušavaju da dostignu idealan izgled jeste i kroz fitnes kulturu. Iz godine u godinu sve više žena postaju pobornice zdravog načina života, aktivnog treninga i raznih preparata kako bi svoj fizički izgled dovele do savršenstva. One pribegavaju različitim fizičkim aktivnostima, a neretko na sebi imaju potpuno neadekvatnu opermu koja umesto da im olakša trening, postaje dodatni teret.
Istraživanja pokazuju da 92 odsto žena smatra da im je teško da se usredsrede na vežbanje kada im je odeća neudobna, 49 odsto žena ima tragove na koži zbog uske odeće, a čak 58 odsto njih kaže da često moraju da prekinu vežbu kako bi podigle helanke tokom treninga.
Sportski brend adidas godinama unazad nastoji da osnaži žene kroz različite kampanje. Jedna od poslednjih kampanja Be supported, Be you, upravo kroz nove modele sportskih grudnjaka i helanki neguje različitost i stavlja do znanja da za svaki oblik ženskog tela, kao i svaku vežbu, sada postoji adekvatna oprema koja će njihovu sportsku aktivnost učiniti jednostavnijom i prijatnijom.
Osim fizičke dobrobiti, adidas podstiče i osnaživanje ličnosti žena. Upravo to je bio razlog da se organizuje panel u saradnji sa Intersport Srbija i da se pokrene tema razbijanja stereotipa koji se tiču žena. Podršku ovom poduhvatu dale su Iva Parađanin, autorka podkasta Tampon zona i osnivačica udruženja “Žena uz ženu”, autorka knjige “Ti si ta” i autorka Youtube emisije “Sa Anom, bez tabua”, Ana Dornik.
“Svaka od nas ima ožiljke. Ja ih imam prva, i na duši i na telu, i sa ponosom ih nosim jer me podsećaju na pobedu. Moj cilj je da žene naučim kako da žive kao žene i da prihvate sebe u potpunosti”, navela je Ana u razgovoru na panelu.
U cilju promovisanja i pružanja podrške svim ženama, Intersport Srbija će za svaku kupovinu komada iz nove adidas kolekcije bras & leggings, donirati 5 odsto prihoda humanitarnom udruženju “Žena uz ženu”. Proizvodi su dostupni i u plus size veličinama, kako bi sve sportistkinje mogle da iskuse aktivnost u svom punom potencijalu.
Foto: Promo
Autor: Portal Media Press Srbija