Početna » Otvaranje izložbe nagrađenih studenata FLU u Likovnoj galeriji Kolarca

Otvaranje izložbe nagrađenih studenata FLU u Likovnoj galeriji Kolarca

od strane bukovac

Izložba nagrađenih studenata FLU “Dihotomije” biće otvorena u utorak, 7. novembra u 19.00 časova u Likovnoj galeriji Kolarčeve zadužbine.

Postavka obuhvata radove Nikole Đeloševića, Teodore Pendić, Lene Jovanović i Đorđa Radovića.

Izložba će biti otvorena do 25. novembra radnim danima od 10 do 20, subotom od 10 do 16 časova.

O autorima:

banner

Nikola Đelošević rođen je 1992. godine u Beogradu. Studije grafike upisuje 2013. godine na FLU u Beogradu u klasi profesora Branka Rakovića. Učestvovao je na programu kulturne razmene Darmasiswa vlade Indonezije i na ISI Denpasar proveo akademsku 2018/2019. godinu. Master studije na matičnom fakultetu završava 2023. godine u klasi profesora Aleksandra Mladenovića, kada dobija Nagradu FLU za grafiku. Predstavio se na brojnim kolektivnim izložbama (Masterpieces V, Umetnički prostor U10, Beograd, 2023, Izložba radova nagrađenih studenata FLU 2022/2023, Galerija FLU, Beograd, 2023).

Teodora Pendić rođena je 2000. godine u Pančevu. Osnovne i master studije završila je na Grafičkom odseku FLU u Beogradu u klasi profesora Adama Pantića 2022, odnosno 2023. godine, nakon čega upisuje doktorske studije u klasi istog profesora. Dobitnica je više nagrada među kojima se ističe Nagrada FLU za grafiku 2023. godine. Učestvovala je na više grupnih izložbi i umetničkih manifestacija (V Međunarodno trijenale grafike, Umetnički paviljon „Cvijeta Zuzorić“, Beograd, 2023, Masterpieces V, Umetnički prostor U10, Beograd, 2023, III Međunarodno bijenale litografije, UK Parobrod, Beograd, 2022).

Lena Jovanović rođena je 1986. godine u Zaječaru. Na Vajarskom odseku FLU u Beogradu završila je osnovne i master studije u klasi profesora Zdravka Joksimovića, da bi na istom odseku 2023. godine nastavila doktorske studije. Član je ULUS-a od 2023. godine, u statusu samostalnog umetnika. Među ostalim, dobitnica je nagrade „Sreten Stojanović, vajar“ FLU za 2023. godinu. Priredila je jednu samostalnu (Centralna galerija Šok ZaDruge, Novi Sad, 2023) i učestvovala na više kolektivnih izložbi, kolonija i radionica.

Đorđe Radović rođen je 1999. godine u Beogradu, gde završava srednju školu Tehnoart. Na Slikarskom odseku FLU u Beogradu 2022. godine završava osnovne (klase profesora Milivoja Pavlovića, Branka Rakovića i Dragane Stanaćev), a 2023. master studije (klasa profesora Milivoja Pavlovića). Trenutno je na doktorskim studijama na istom odseku. Dobitnik je nagrade „Rista i Beta Vukanović, slikari“ za 2023. godinu. Izlagao je na više kolektivnih izložbi u Srbiji i inostranstvu.

Izložba okuplja četvoro mladih autora, dobitnika nagrada Grafičkog, Vajarskog i Slikarskog odseka Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu za 2023. godinu. U interakciji autorskih poetika i koncepcijskih osnova na kojima su utemeljena individualna umetnička istraživanja, pojam dihotomije otvara se kao jedna od mogućih tačaka pristupa sagledavanju pojedinačnih umetničkih projekata obuhvaćenih u jedinstvenu izložbenu celinu.

Grafike Nikole Đeloševića svedenim formama i pročišćenim kompozicijama naznakama otkrivaju dubinu i slojevitost teme koja je u fokusu umetničkog interesovanja. Vizuelnim jezikom koji definišu naglašena kontura i kontrast crne i crvene, autor kroz metaforične, alegorijske prikaze istražuje pojam slobode, njenu prirodu ali i granice. U radovima se očituje sučeljavanje
čežnje za slobodom i potrebe za sigurnošću. Motivom vaze sa cvećem autor predstavlja slobodu u fragmentima, u uslovima kontrole i kalupu (samo)nametnutih okvira kao naličje čovekove potrage za sigurnošću.

Posmatrajući arhitekturu i prostor, Teodora Pendić jezikom fotografskog i grafičkog medija ispituje svetlost i problem odnosa svetlosti i forme. U dinamičnom i živopisnom susretu različitih umetničkih praksi i vokabulara, autorka istražuje likovni potencijal svetlosti. U kontrastu osvetljenja i zatamnjenja, u igri svetlosti i senke, umetnica eksperimentišući sa kolorističkim vrednostima svetlosnog spektra suptilno nijansira atmosferu posmatranog prostora, odnosno objekta u prostoru.

Lena Jovanović ambijentalnom instalacijom Samo pažljivo reinterpretira tradiciju redimejda (ready-made). Ansambl čini dvanaest objekata – kišobrana sa izvrnutim klobucima koji gotovo da lebde u prostoru, oslanjaući se diskretno vrhom drške na podlogu. Transparentnost materijala dopunjuje utisak lakoće i prozračnosti, dok kuglice u toplim tonovima terakote unutar klobuka objektu daju uzemljenje. Krhkost konstrukcije čija stabilnost biva narušena tek strujanjem vazduha opominje posmatrača da zastane, oslušne i oseti, osvesti. Instalacijom Samo pažljivo umetnica poziva na trenutak aktivne pažnje i pogled u sebe kao odgovor na ubrzanu svakodnevicu savremenog života.

Slike Đorđa Radovića predstavljaju umetničku interpretaciju prošlosti kroz prizmu sećanja, uspomena i fragmentarnih vizuelnih zapisa zabeleženih fotografskom kamerom koje autor nalazi u ličnoj i porodičnoj arhivi. Fotografske isečke autor reinterpretira vizuelnim sredstvima slikarskog medija gradeći jezik univerzalnih simbola kojim uspostavlja i oblikuje novi kontekst značenja. Tako se šaljivi gest rekontekstualizacijom i novim čitanjima percipira kao gest očajanja, evokacija arhetipske slike oličene u ženskoj figuri koja pokriva lice rukama. Između prošlosti i sadašnjosti, dekonstrukcije i rekonstrukcije, između realnog i metafizičkog, autor oblikuje snenolike prizore koji se razlivaju u magličastoj atmosferi modelovanoj suptilnim valerskim
gradacijama.

Tijana Duka

Reprodukcije prema redosledu objavljivanja:

NIKOLA ĐELOŠEVIĆ, „ŽRTVA, sitoštampa, 100h70 cm, 2023.
TEODORA PENDIĆ, „ISKONSKO STVARALAŠTVO“, litografija, 60h44 cm, 2023.
LENA JOVANOVIĆ, „SAMO PAŽLjIVO“ (prostorna instalacija, detalj), kišobran i terakota, dimenzije promenljive, 2023.
ĐORĐE RADOVIĆ, „EVOKATOR“, ulje na platnu, 80h60 cm, 2023.

Autor: Portal Media Press Srbija

Slične vesti

mediapress-logo-footer

Copyright – Joombooz 2022

Izbor urednika

Najnovije vesti