Posetioce ove godine očekuje bogat sadržaj i brojne manifestacije
Turistička organizacija opštine Budva predstaviće raznovrsnu ponudu i bogat sadržaj za predstojeću sezonu na 44. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, koji se ove godine održava od 23. do 26. februara, pod sloganom „Kad je odmor nije teško“. Prvog dana sajma, Turistička organizacija opštine Budva u saradnji sa Opštinom Budva i Sea Dance festivalom organizovaće konferenciju za medije tokom koje će premijerno biti objavljeni detalji o devetom izdanju festivala i predstavljena prva grupa izvođača koji će ovog leta nastupiti na budvanskoj plaži Buljarica. Pored bogatog programa, turisti iz Srbije, koji su uvek na samom vrhu liste po ukupnom broju dolazaka i ostvarenih noćenja, imaće priliku da uživaju u brojnim kulturnim i zabavnim manifestacijama, u više od 100 restorana i 30 prelepih plaža, na 25 kilometara razuđene obale.
Povodom najave Sea Dance festivala, na konferenciji će govoriti Milo Božović, predsednik Opštine Budva, Dušan Kovačević, osnivač i direktor EXIT-ove festivalske grupacije i Zvonimir Đukić Đule (Van Gogh), muzičar.
Tokom drugog dana sajma, performansom članova NVO „Feštađuni“, plesačica i budvanske grupe „Priganitze“ biće najavljen 20. jubilarni Karneval u Budvi koji će biti održan od 28. aprila do 2. maja pod sloganom „Zaplešimo skupa, da nam srce jače lupa!“. Naredni dan biće posvećen promociji Budve kao grada-finaliste kandidature za Evropsku prestonicu kulture 2028. godine. i predstavljanju materijalne i nematerijalne kulturne baštine ovog grada. Uz nastup gudačkog kvarteta „Habanera“, biće organizovan i prigodan koktel za partnere i prijatelje iz Srbije.
Tokom sva tri dana sajamskog nastupa, na štandu TO Budve će biti organizovana izvlačenja vrednih nagrada koje su pripremili brojni budvanski ugostitelji i hotelijeri, a posetioce očekuju i lepi promotivni pokloni, suveniri i ruralni proizvodi, dok su dame iz „Udruženja žena Budve“ pripremile ukusne primorske poslastice koje će posetioci moći da degustiraju.
Nemanja Kuljača, direktor Turističke organizacije opštine Budva, istakao je da je nastup Budve na Sajmu turizma u Beogradu prilika ne samo za predstavljanje turističke ponude destinacije i svih smeštajnih kapaciteta na području budvanske rivijere, već i za susretanje sa svim prijateljima grada, poslovnim partnerima i budućim saradnicima.
“Tradicionalno započinjemo našu promotivnu kampanju u Srbiji, koja predstavlja naše najznačajnije tržište, sa kojim nas povezuje čvrsto prijateljstvo i brojne emocije. Ove godine je akcenat na kandidaturi Budve za Evropsku prestonicu kulture, u čemu imamo svesrdnu pomoć prijatelja iz Novog Sada, pobratimskog grada, čije će iskustvo i znanje, ubeđeni smo, dovesti Budvu do pobede. Pored toga, na sajmu ćemo predstaviti i brojne manifestacije po kojima smo prepoznati u regionu i koje će sigurno privući veliki broj posetilaca iz Srbije, koje ovom prilikom srdačno pozivamo da budu deo te jedinstvene atmosfere. Boravak u Beogradu za sve nas iz Budve je uvek više od turizma, pa se lepim utiscima nadamo i ovog puta”, istakao je Kuljača.
Bogat zabavni program
TO Budva će, pored već poznatih manifestacija “Karneval”, “Dan širuna”, “Petrovačka noć”, ponovo organizovati “Ceremoniju otvaranja sezone”, kojom će se obeležiti početak letnje sezone. Turistička organizacija je pripremila i novu manifestaciju “Budvanski festival igre”, namenjenu svim uzrastima, koja će obuhvatati reviju predstava, koncerte crnogorskih umetnika, izložbe o pozorištu, dečije radionice, umetničke filmove, baletske radionice za decu i mlade, okrugle stolove, ali i DJ žurke. Festival će biti održan u prvoj polovini juna i trajaće 15 dana. Tradicionalno, TO Budva će biti suorganizator poznatih letnjih festivala “Sea Dance”, “Montenegro Sun Reggae”, “Petrovac Jazz”. Festival “Grad teatar Budva” po 37. put održaće se na dobro poznatim lokacijama u Starom gradu, od 5. jula do 22. avgusta, kada će biti prikazano više od 50 programa dramske, literarne, muzičke i likovne umetnosti.
Široka ponuda smeštaja
U ponudi će se naći 32.000 ležajeva u sobama, apartmanima, vilama i kućama za izdavanje i preko 140 hotela, od kojih je više od polovine kategorisano sa 4 i 5 zvezdica. Za potrebe MICE turizma većina poseduje velike kongresne sale posebno opremljene za tu vrstu usluge, a prisutni su i drugi sadržaji kao što su SPA i wellness centri, otvoreni bazeni, zelene oaze, mali boutique hoteli i turistička naselja sa dečjim igralištima koji plene šarmom primorskog gradića. Cene će ostati slične prošlogodišnjima, a očekuje se i blaga korekcija cena, ukoliko tako bude nalagala ekonomska situacija i trendovi u turizmu.
Pored brojnih kulturnih i zabavnih manifestacija, ljubitelje ruralnog, aktivnog i sakralnog turizma očekuje bogata i kvalitetna ponuda koja je sve popularnija. Crkva Santa Marija in punta, crkva Svete Trojice, katedrala Svetog Ivana, manastiri Stanjevići, Duljevo, Praskvica samo su neki od brojnih sakralnih objekata koje vredi posetiti.
Na teritoriji Budve prostire se oko 50 kilometara očišćenih pešačkih staza, a TO Budva pripremila je i pustila u rad besplatnu aplikaciju za mobilne telefone – BudvaTrails, koja omogućava pretraživanje podataka o svim pešačkim stazama na teritoriji opštine Budva.
Autor fotografija: TO Budva
Autor: Portal Media Press Srbija