Početna » Održana tribina ‘Izazovna ponašanja kod dece sa razvojnim smetnjama’

Održana tribina ‘Izazovna ponašanja kod dece sa razvojnim smetnjama’

od strane bukovac

Predavanje na temu “Izazovna ponašanja kod dece sa razvojnim smetnjama” održano je u utorak, 14. marta u sali 301 amfiteatra Filozofskog fakulteta u Nišu, na inicijativu Organizacije “Dan” uz podršku organizacije “Nauči me”. Ovo je treće u nizu predavanje ove godine koje je naišlo na veliko intresovanje publike.

Organizacija Dan je nastala još 2008 godine upravo od strane prof. dr Miodraga Stankovića, koju su kasnije preuzeli roditelji dece sa autizmom ili smetnjama u razvoju. U njihovo ime tribinu je otvorila Jelena Petković, potpresednica Organizacije Dan – neprofitabilnog, nevladinog udruženja roditelja koji se bave ovim iz ljubavi, afirmativno i sa ciljem podizanja opšte svesti  i prihvatanja osoba sa smetnjama u razvoju.

Potom se prisutnima obratila Bojana Pucarević ispred orgnizacije Nauči me čija je misija edukacija ne samo roditelja i porodice dece sa invaliditetom, već i svih građana koji na ovaj način mogu da doprinesu stvaranju senzbilisanog društva koje je otvoreno i prihvatljivo i koje ne isključuje marginalizovane grupe iz svoje svakodnevice. Ukratko, edukovanje svih građana o institucijama koje pružaju podršku deci sa invaliditetom je ključno za stvaranje društva u kojem se svako dete može razvijati i učestvovati na jednak način.

Ispred Filozofskog fakulteta Niš  prisutne je pozdravila Ljiljana Skrobić docentkinja na departmanu za socijalnu politiku i socijalni rad.

banner

U prepunom amfiteatru tribini su prisustvovali roditelji, lični pratioci, učitelji, školski psiholozi i pedagozi, studenti filozofskog fakulteta, specijalizanti psihijatrije, KBT edukanti, psiholozi i psihoterapeuti, specijalni edukatori.

Izazovno ponašanje nije dijagnoza. To je ponašanje takvog intenziteta, učestalosti ili trajanja, koje može da ugrozi kvalitet života i/ili fizičku bezbednost pojedinca ili drugih i verovatno će dovesti do restriktivnih, averzivnih odgovora ili do isključenja od strane društva.

Većina dece bez smetnji pokazuje ove vidove ponašanja tokom prve dve godine života, ali obično ovakvo ponašanje prestaje jer većina dvogodišnjaka razvija niz komunikacijskih i socijalnih veština koje im omogućavaju da lakše dobiju ono što žele i što im je potrebno.

Mnoga deca sa smetnjama ne razvijaju ove veštine i imaju iste potrebe kao i njihovi vršnjaci, ali ne uspevaju da dobiju ono što žele – dakle problematično ponašanje se dešava sa razlogom i način je komunikacije.

Izazov je za samu osobu sa razvojim smetnjama, za roditelje i porodicu, za stučnjake, za učitelje i nastavnike, za vršnjake, a pošto se smatra da su učionice za korekciju ponašanja upravo kuća, škola, vršnjaci, komšiluk, lokalna zajednica, u prevenciju kao i u intervenciju, moraju se uključiti svi ovi akteri. Intervencije zasnovane na dokazima, edukacija i obuka roditelja, promena roditeljskog i životnog stila uz socijalnu mrežu podrške, su opcije koje su sinoć bile ponuđene.

Pravovremena i adekvatna pomoć i podrška, pružaju dobre izglede ovoj deci da razviju maksimum svojih potencijala, steknu samopoštovanje i izrastu u prihvaćene članove zajednice.

Problematična ponašanja su vrlo česta kod dece i odraslih osoba iz poremećaja spektra autizma (PSA). Ovo se direktno odražava na njihovo funkcionisanje, ali i na porodicu i okruženje.

Razumevanje ponašanja i odgovarajući pozitivan odgovor na isto, može pomoći u prevazilaženju i rešavanju problema. Šta raditi kad dete želi pažnju, kad izbegava neki zadatak, kad ispoljava ponašanja uzrokovana problemima senzorne prirode? Kako praktično primeniti bihejvioralne tehnike na problematična ponašanja, kako nam u tome pomaže TEACCH metoda?

O  izazovnim, problematičnim ponašanjima (PP), o tome zašto nastaju i kako nestaju govorili su prof. dr Miodrag Stanković, specijalista dečije i adolescentne psihijatarije i psihoterapeut  (Centar za zaštitu mentalnog zdravlja UKC Niš) i Tamara Đorđević, psiholog i psihoterapeut (Psihološki centar Psihosfera).

Organizacija Dan se još jednom zahvaljuje Filozofskom fakultetu na gostoprimstvu kao i organizaciji Nauči me na podršci i saradnji – navodi se u saopštenju.

Organizaciju Dan možete podržati praćenjem na društvenim mrežama, pristupnicom ili finansijskom donacijom.  Budite u toku sa svim dešavanjima u susret 2. aprilu Svetskom danu osoba sa autizmom.

Foto: Organizacija “Dan

Autor: Portal Media Press Srbija

Slične vesti

mediapress-logo-footer

Copyright – Joombooz 2022

Izbor urednika

Najnovije vesti