Izložba “Andrejin krst” Teodore Rakidžić biće otvorena u utorak, 28. novembra u 19 časova u Likovnoj galeriji Kolarčeve zadužbine.
Izložba će biti otvorena do 16. decembra radnim danima od 10 do 20, subotom od 10 do 16 časova.
Kako jedan saobraćajni znak podrazumeva usmeravanje pažnje na određeno obaveštenje, upozorenje, opasnost ili zabranu, uloga mu se može generalizovati na jedinu mogućnost predviđanja onoga što sledi i jasnog utiska o skladnom funkcionisanju i držanju svega pod kontrolom. Taj utisak se remeti kada se na veoma kratkoj razdaljini pojavi mnoštvo saobraćajnih znakova, što dovodi do podele pažnje i zagonetke o tome kuda je prvo usmeriti. Sličan problem se javlja prilikom susreta sa oborenim znakom, čije je značenje onda minimalizovano, a tumačenje samim tim potpuno blokirano. Ovakve situacije rezultiraju paradoksalnim zaključkom da nametanje pravila bilo koje vrste nije moguće.
Iz serije Znakovi pored puta, presovani ugljen na papiru, 2022. god.
Arhiviranje znakova na koje sam upućena na dnevnom nivou podrazumeva grčevit pokušaj da se budućnost predvidi i potencijalna neprilika izbegne. Ukoliko postoji informacija o tome kakav nas put čeka, postoji i sigurnost i kontrola.
Srušeni i odvaljeni znakovi označavaju suštu suprotnost, te na ličnom planu dovode do zbunjenosti, napetosti, zabrinutosti i nemoći.
Specifičan oblik Andrejinog krsta ne mora se isključivo označiti kao spoj železničke pruge i običnog puta. Oslanjajući se na hrišćanska tumačenja raspeća na krstu ovog oblika i istorijski značaj pojavljivanja u heraldici, saobraćajni znak je oplemenjivanje već postavljenog konteksta. Ukrštanje dva različita puta znači pronalazak zajedničke tačke, susret, ujedinjenje, razumevanje, istomišljeništvo.
Ipak, iskustvo pokazuje isto što i znak nalaže, putevi se odvajaju, mišljenja razilaze, vodeći nas dalje u usamljenost i alijenaciju. Ovaj znak je pokušaj pomirenja suprotnosti, a kao takav i simbol unutrašnje borbe da budućnost predvidimo ili da se sadašnjosti prepustimo.
Teodora Rakidžić
Vesti, presovani ugljen na papiru, 2022. god.
BIOGRAFIJA
Teodora Rakidžić rođena je 1995. godine u Beogradu. Završila je XIII beogradsku gimnaziju. Na Slikarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu 2019. završava osnovne, a 2020. godine master akademske studije, u klasi profesora
Branka Rakovića. Doktorske umetničke studije upisuje 2020. godine na istom fakultetu, gde je od 2021. zaposlena u zvanju istraživač-pripravnik. Pohađala je Letnju akademiju umetnosti u Salcburgu 2019. godine, predmet Slikarstvo, u klasi
profesorke Svenje Daininger (Svenja Deininger). Iste godine učestvovala je u radionici Beleške na temu pristupa nemačke umetnice Katarine Hinsberg (Katharina Hinsberg) u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu. Priredila je više samostalnih izložbi, među kojima je izložba Cross with caution, realizovana u okviru rezidencijalnog boravka u Diseldorfu 2023. godine. Učestovala je na velikom broju kolektivnih izložbi u Srbiji i inostranstvu. Za svoj umetnički rad dobila je više nagrada, među kojima se ističe Nagrada Prolećne izložbe ULUS-a Nevidljivi portret za 2021. godinu.
Foto: Likovna galerija Kolarčeve zadužbine (ustupljene fotografije)
Naslovna fotografija: Schilderwald, kombinovana tehnika na papiru, zidna instalacija, 2023. god. (ustupljena fotografija)
Autor: Portal Media Press Srbija