Mali proizvođači iz različitih regiona Srbije, u poslednjih godinu dana, našli su put do novih kupaca. Njihovih, oko 100 artikala nalaze se na Wolt Market on line prodavnici i zadobili su pažnju i poverenje mnogobrojnih građana u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. Program „velikiMALI“ se sprovodi uz podršku Projekta „Velika mala privreda” koji finansira USAID, a realizuje ACDI/VOCA u saradnji sa Wolt Marketom.
„Koliko su zaista kvalitetni proizvodi, koje smo do sada ulistali, najbolje pokazuje praćenje njihove prodaje. Ljudi posežu za kupovinom lokalnih proizvoda, autentičnog ukusa, jer žele da konzumiraju domaće i sveže. To je trend koji primećujemo da je u porastu. Nešto što ne predstavlja serijsku proizvodnju i još uvek ima dodir nečije vešte ruke, emocije koja je uložena u njegovo stvaranje. To je njihova prednost, a mi smo tu da učinimo da bude ispoštovan protokol hladnog lanca, higijene koja je na najvišem nivou, i naravno dostave u roku od 30 minuta. Osim toga, Wolt Market snažno promoviše i pomaže njihovu vidljivost kroz različite marketinške aktivnosti“, istakao je Kristijan Popović, generalni direktor ove kompanije.
Do sada su se u program uključili proizvođači svežih i prerađenih prehrambenih proizvoda, ali i kozmetike, tekstila i drugih neprehrambenih proizvoda iz Novog Pazara, Prijepolja, Bujanovca, Knjaževca, Negotina, Kruševca, Užica i drugih gradova širom Srbije.
„Lokalni proizvođači imaju bogatu ponudu, ali kako većina njih nema iskustvo, a ni mogućnost plasmana putem prodajnih lanaca, kao najbolje rešenje pokazalo se predstavljanje putem online kanala prodaje i to, već razrađenih poput Wolt Marketa. Zajedno nastavljamo da pomažemo malim proizvođačima i u narednom ciklusu, uvodeći nove proizvodne grupe i brojne inovacije u njihovoj edukaciji i promovisanju. Pored inovativnog kanala prodaje, proizvođači na ovaj način stiču i nova znanja, testiraju svoj proizvod na tržištu ali i grade sopstveni brend, a korist imaju ne samo oni, već i lokalna zajednica, jer time stvaramo bolje uslove za rad“, izjavio je Slobodan Branković sa Projekta „Velika mala privreda“ koji finansira USAID.
Na ovaj način Wolt Market i USAID pružaju podršku i ženskom preduzetništvu, budući da se u okviru projekta „velikiMALI“ na Wolt Marketima mogu naći i originalni, inovativni proizvodi preduzetnica. Jedan od njih je lokalni brend sa juga Srbije „Žuti list“ Slađane Tasić iz Vranja koja proizvodi konzervirano voće i povrće, a ti proizvodi vrhunskog kvaliteta su, zahvaljujući ovom projektu, našli put do krajnjih kupaca širom zemlje i regiona. „Zaštitni simbol Vranja je žuto cveće, pa je tako i „Žuti list“ ponosno poneo taj naziv, kao reprezent najboljih ukusa juga Srbije. List – predstavlja omaž svim biljkama i sirovinama koje daju osnovu neponovljivog ukusa našim proizvodima“, istakla je Slađana Tasić.
Wolt platforma na tržištu Srbije posluje od 2019. godine, a u junu 2022. je pokrenut Wolt Market segment sa trenutno šest marketa (četiri u Beogradu, jedan u Novom Sadu i jedan u Nišu). Koncept poslovanja je dostava namirnica za manje od 30 min, a svojim asortimanom potrošačima se nude sve kategorije proizvoda, od sveže hrane do tehnike i igračaka za decu ali i odrasle. Wolt Market je za samo dve godine postojanja na tržištu Srbije već osvojio nagradu za „Food&Beverage Online Store of the year“ u okviru Hot Spot eCommerce Awards.
Foto: Wolt Srbija (ustupljene fotografije)
Autor: Portal Media Press Srbija