Deca danas sve više vremena provode u digitalnom svetu, zbog čega bezbednost i odgovorno ponašanje na internetu postaju važniji nego ikada. Kako bi pomogla deci i roditeljima da se lakše snađu u online prostoru, kompanija A1 Srbija pokrenula je edukativnu online igricu #BoljiOnline svet.
Ova interaktivna igrica na zabavan način uči decu kako da prepoznaju i reaguju na neprikladan sadržaj, zaštite svoje podatke i izbegnu digitalno nasilje, dok roditeljima pruža jednostavan alat za razgovor sa decom o ovoj važnoj temi. Igrica je deo platforme #BoljiOnline, koja podstiče odgovorno korišćenje tehnologije i digitalnu pismenost.

„Deca su danas svakodnevno izložena različitim izazovima u online prostoru, a roditelji često nemaju adekvatne alate da ih na pravi način pripreme za to. Zato smo osmislili edukativnu igricu koja kroz zabavu uči decu kako da prepoznaju opasnosti i reaguju na pravi način. Potrebno je da deca umeju da blokiraju uvredljive komentare, zaštite svoje podatke i prijave neprimeren sadržaj, ali i da znaju da imaju pravo da kažu ‚ne‘ kada im nešto smeta. Ovo je još jedan korak ka našem cilju da digitalni svet učinimo bezbednijim mestom za sve, a posebno za najmlađe“, izjavila je Martina Petrović, direktorka marketinga, korporativnih komunikacija i ESG A1 Srbija.

Sajt #BoljiOnline do sada je privukao više od 200.000 poseta zahvaljujući kvalitetnom edukativnom sadržaju, poput vodiča, kvizova, video materijala i „Škole odgovornog influensa”. Dodatno, kroz saradnju sa Institutom za digitalne komunikacije, više od 15.000 dece, roditelja i nastavnika već je učestvovalo u edukacijama u školama širom Srbije.
Ova inicijativa deo je šire ESG strategije A1, usmerene ka etičkoj upotrebi tehnologije i stvaranju pozitivnog digitalnog prostora za sve generacije. Pokrenuta je kao odgovor na realno stanje u društvu, budući da prema istraživanju Instituta za digitalne komunikacije, deca u Srbiji dnevno na internetu provode i do pet sati dnevno, a čak 68% dece veruje da su sve priče koje čuju putem društvenih mreža istinite. Prema podacima UNICEF-a 70% dece uzrasta 11–12 godina već ima profile na društvenim mrežama, a 16% učenika doživelo je neki oblik digitalnog vršnjačkog nasilja, što dodatno ukazuje na potrebu za edukacijom i razvojem digitalne pismenosti.

Edukativna igrica #BoljiOnline svet kreirana je u saradnji sa Holonetom, platformom specijalizovanom za interaktivni veb sadržaj.
Za više informacija o #BoljiOnline platformi i dostupnim edukativnim sadržajima, posetite www.boljionline.rs.
Autor fotografija i vizuala: A1 Srbija #BoljiOnline svet
Autor: Portal Media Press Srbija